رییس اتحادیه عینک گفت: برند های مطرح تماما از اروپا و متفرقه ها از کشور چین به ایران وارد می شود.
کد خبر: ۸۵۸۳۸۰۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، ثابت در خصوص واردات عینک به کشور، گفت: برنده های مطرح از کشور های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا به کشور وارد می شود و عینک های دیگر که داری برند ها نا آشنا هستند از کشور چین به ایران وارد می شود. 

وی ادامه داد: البته عینک‌های چینی که توسط واردکنندگان قانونی و برگه سبز به کشور وارد می شوند دارای درجه کیفی A هستند.

رییس اتحادیه عینک در ادامه بیان داشت: ما همواره توصیه می کنیم که مردم اگر جنس چینی خریداری می کنند حتما نوع A  را انتخاب کنند چرا که دیگر تولیدات غیر استاندارد هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که عینک های درجه های کیفی پایین چین توسط چه کسانی به کشور وارد می شود؟،گفت: همه عینک های چینی که درجه کیفی پایینی دارد به طور قاچاق وارد کشور می شود و مواد مورد استفاده آنان نه تنها بهداشتی نیست بلکه دوام لازم را نیز ندارد.

وی در خصوص قیمت عینک ها نیز اظهار داشت: قیمت برند ها از 500 هزار تومان شروع می شود و تا چندمیلیون تومان نیز ادامه دارد اما عینک های چینی درجه یک از 100 هزار تومان شروع می شود.

وی در خصوص واردات عینک های چند میلیونی گفت: واردات زیادی در این خصوص انجام نمی شود چراکه بهای تمام شده بالا بوده و مشتریانی که داوطلب خرید باشند سفارش نوع عینک خود را می دهند.

این مقام صنفی در خصوص تولید عینک های ایمنی نیز گفت: در حال حاضر 2 کارخانه در ایران مشغول به تولید عینک ایمنی هستند و واردات زیادی در این خصوص انجام نمی شود.

وی در خصوص برخورد با واحد های صنفی که عینک های قاچاق را به فروش می رسانند نیز گفت: طی تفاهم نامه ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم بازرسان پس از بازرسی گزارش نهایی را اعلام و واحد را در ابتدا جریمه می کنند و درصورتی که تخلف بیش از 3 بار انجام شود واحد متخلف تعطیل خواهد شد.

منبع: مشرق
ارسال نظرات