خبرهای داغ:
کارگاه بهداشت روانی همزمان هفته سلامت روان در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین سپاه استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۸۶۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این کارگاه که با حضور محمد علی مختاران محمدی فرمانده، حجت الاسلام احمد احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در حسینیه ثارالله این ناحیه برگزار شد، دکتر محمدجواد ضیغمی نویسنده کتاب مدیریت استرس، به سلسله مباحث پیرامون فشارهای روانی برافراد، علل شیوع آنها و راهکارهها ی مقابله با استرس پرداخت.

کارشناس مسائل روانشناسی به دسته بندی فشارهای روانی به دو گروه "مفید و زیان بار " اشاره کرد و گفت: میزان سطح استرس در رویدادهای زندگی افراد متفاوت است.

نویسنده کتاب مدیریت استرس با بیان این مطلب که امام علی (ع) با چاه صحبت و درد دل می کردند، اظهار داشت: مردان بخاطر بازگو نکردن مشکلات و اینکه مسائل را در درون خود نگه می دارند درصد سکته های مغزی و قلبی درآنها به مراتب بیشتر از زنان است، خاطرنشان کرد: باید مسائل و مشکلات را مخصوصاً مردان بیان کنند تا احساس راحتی داشته باشند و از استرس خود بکاهند .

ضیغمی در پایان به راهکارههای مقابله با استرس پرداخت و بیان نمود: اعتقاد به دین و مذهب درکاهش استرس بسیار مفید است که مصداق بارز این کاهش استرس در آیه 64 سوره رعد آمده است.



ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیدمحمدابراهیم منتظری
۲۳:۲۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
سلام اقای دکتر ضیغمی یکی از بهترین روانشناسان شهر قم هست