مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی شبکه تخصصی راهبردی جهت پیشگیری از اعتیاد در پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس این شبکه، در هر محله یک نفر متخصص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ایم و پکیج‌های آموزشی را متناسب با فرهنگ افراد محله ارائه می‌دهیم.
کد خبر: ۸۵۸۳۸۹۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،  حسن غلامی  اظهارداشت: شهرداری تهران دارای 22 منطقه، 123 ناحیه و 354 محله است که کوچکترین واحد شهری محله محسوب شده و سرای محلات که اعضای آن توسط مردم انتخاب می‌شوند، ارتباط مستقیم با افراد محله دارند و خدماتی در راستای پیشگیری از اعتیاد توسط این سراهای محله به مردم تهران ارائه می‌شود.

وی افزود: سال گذشته 30 سمن یا مجموعه مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد را در تهران شناسایی و در هر منطقه بسته به وسعت آن دو مجموعه بر اساس برنامه ابلاغی شهرداری برای پیشگیری از اعتیاد در نظر گرفتیم. این افراد فعالیت‌های خود را مبنی بر فرزندپروری و سبک زندگی سالم ارائه کردند. معتقدیم اگر بخواهیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد کار کنیم، پرداختن مستقیم به موضوع جوابگو نیست.

مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: باید بررسی کرد اعتیاد از کجا ناشی می‌شود و ریشه‌های آن چیست؟ به نظر ما خانواده محلی است که اگر به درستی به آن توجه کنیم مانع از شکل گیری اعتیاد از درون خانواده می‌شویم.محیط‌های کار، صنعتی، مدارس و دانشگاه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد که شهرداری با توجه به هدفی که مد نظر قرارداده خانواده را به عنوان رکنی مهمتر برشمرده است.

غلامی بیان داشت: سعی می کنیم از هنر نیز برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد بهره مند شویم و سال گذشته علاوه بر برگزاری 12 هزار کارگاه آموزشی در تمام محلات، 374 تئاتر خیابانی اجرا داشتیم. ساخت فیلم و انیمیشن را در این زمینه مورد توجه قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری مهمترین موضوع آگاه سازی و اطلاع رسانی است، افزود: در صورتی که بتوان خدمات ترویجی و فرهنگی و اجتماعی برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن داشته باشیم، موثرتر است لذا شهرداری سعی کرده در مناسبت‌های مختلف به صورت گسترده در شهر تهران به این مساله توجه داشته است و هفته مبارزه با مواد مخدر یک هفته برنامه مستمر وسیع داشتیم.

مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری تهران همچنین از راه اندازی شبکه تخصصی راهبردی جهت پیشگیری از اعتیاد در پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس این شبکه، در هر محله یک نفر متخصص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ایم و پکیج‌های آموزشی را متناسب با فرهنگ افراد محله ارائه می‌دهیم.

غلامی خاطر نشان کرد: این شبکه از هفته آینده و به صورت پایلوت در مناطق 5، 14 و 15 تهران اجرایی می‌شود و امیدواریم با افدامات انجام گرفته و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها جهت پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به نتایج مطلوب در این حوزه دست یابیم.

وی رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است را موثر عنوان داشت و خازر نشان کرد: عزم و همکاری همه مردم و نهادها در این رابطه ضرورت دارد و باید حساسیت‌‌ها نسبت به مقوله اعتیاد بیشتر شود.
ارسال نظرات