مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل:

استقرار مراکز خرید سویا در شهرستان بیله سوار

پنج مرکز خرید در شهرستان بیله سوار و 5 مرکز در شهرستان پارس اباد آماده خرید سویا از سویاکاران است.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۱۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی نوبخت، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی خرید سویا از کشاورزان در پارس آباد گفت: 5 مرکز خرید سویا در شهرستان پارس آباد و 5 مرکز خرید نیز در شهرستان بیله سوار آماده خرید سویا از سویاکاران است.

نوبخت با تاکید بر اینکه کشاورزان از برداشت زودهنگام محصول سویا خودداری کنند گفت: آغاز خرید سویا در استان اردبیل از دهه اول آبان ماه با 2 درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت با قیمت 19 هزار و 700 ریال از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی با بیان امسال حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار به کشت سویا اختصاص یافته است، افزود: پیش بینی می شود امسال حدود 25 هزار تن سویا از کشاورزان خریداری شود.

دانه سویا محتوی ویتامینEاست که روی سلامت پوست و مو اثر دارد و از کم خونی جلوگیری می کند و فیبر موجود در سویا موجب کاهش وزن ، کاهش کلسترول و تری گلیسیریدها و افزایش کارکرد روده بزرگ می شود و از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

از کنجاله سویا در تغذیه واحدهای مرغداری استفاده می شود و استفاده از روغن نباتی آن نیز در سبد غذایی مردم روز به روز در حال افزایش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار