با حضور هزار نفری دانش آموزان:

برگزاری سوگواری دانش‌آموزی «احلی من العسل» در ابهر

صبح امروز مراسم سوگواره دانش‌آموزی “احلی من العسل” به یاد شهید ۱۳ ساله کربلا، حضرت قاسم (ع) در ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۶۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: استاد حوزه علمیه قم در همایش «احلی من العسل» با اشاره به این که امروز یکی از پر افتخار ترین روزهای زندگی خود است دانش آموزان را نور چشم رهبر انقلاب و خانواده معظم شهدا و امید مستضعفان جهان دانست.

حجت الاسلام علیرضا بخشی افزود: اگر در ۱۱ هجری شخصیتی مانند قاسم در کربلا بود و درسی جهانی برای همه جهانیان گذاشت به دلیل بصیرت و موقعیت شناسی آن بود.

وی با بیان این که احلی من العسل یعنی مرگ برای اسلام و آرمان های من بسیار ساده است و من از مرگ نمیترسم افزود: آمریکا و اسرائیل از چهره های نورانی فرزندانی را که فرهنگ عاشورا را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند می ترسند و به همین خاطر جرات تعریض به ایران را ندارند.

حجت الاسلام بخشی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در اثر تهدیدات دشمن رشد کرده است تاکید کرد: حضور دانش آموزان در مراسم های عزاداری امام حسین (ع)، تیری بر چشمان دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه حضرت قاسم رفت ولی درس زندگی برای نوجوانان جهان گذاشت خاطر نشان کرد: امروز تمامی جوانان فلسطین و سوریه مبارزه واقعی را از حزب الله لبنان آموخته اند که به تاسی از ایران اسلامی و فرهنگ عاشورا در مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

استاد حوزه علمیه قم، توان قدرت ۶ ماهه امام حسین (ع) را از همه تجهیزات نظامی دشمنان بیشتر دانست و افزود: دانش آموزان باید تا آخر با امام زمان (عج) عهد و پیمان ببندند تا آخرین لحظه زندگی به امام زمان وفادار بمانند و جان خود را در راه این امام بزرگوار نثار نمایند.

همچنین مدیر آموزش و پروش شهرستان ابهر در این مراسم گفت: گرامیداشت فرهنگ عاشورا را ضامن مطمئن برای بقای انقلاب اسلامی و آرامنهای آن دانست.

وی با اشاره به این که کربلا مدرسه عشقی است که امام حسین (ع) آموزگار آن است افزود: در این مدرسه درس های انسانیت، اخلاق، وفاداری و ایثار به نمایش در آمده است که در طول تاریخ بی نظیر است.

گفتنی است این برنامه با همکاری هیئن رزمندگان اسلام ابهر و آموزش و پروش ابهر برگزار شد که قرائت بیانیه احلی من العسل، سینه زنی، مداحی از دیگر برنامه های این آیین بود.

ارسال نظرات