یادداشت/

دوپاسپورته‌ها خطرناك‌تر از دوشغله‌ها

پذيرش تابعيت كشوري مثل امريكا منوط به اداي سوگند زير پرچم اين كشور براي تأمين منافع آن در هر جاي دنياست، پس طبيعي است كه چنين اقدامي براي هيچ يك از مديران نظام از بزرگ گرفته تا كوچك و ورزشي گرفته تا غيرورزشي مناسب نيست.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۶۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسيج، معضل دوشغله‌هاي ورزش هنوز به قوت خود باقي است، هنوز هستند مسئوليني كه با داشتن چند شغل و پست در ورزش نيز مشغول هستند تا عملاً ضربه جبران‌ناپذيري هم به ورزش و هم به بقيه شغل‌هايي كه در آنها حضور دارند، بزنند. بيان اين چند سطر از آن جهت بود كه بعد از دوشغله‌ها حالا چشم‌مان به معضلي ديگر به نام دوتابعيت‌ها يا به اصطلاح دوپاسپورته‌ها هم روشن شده است، مسئولاني كه همزمان تابعيت يك كشور ديگر به جز جمهوري اسلامي ايران را نيز دارند.

به طور طبيعي داشتن پاسپورت دوم براي يك شخص معمولي چندان ايرادي ندارد اما وقتي پاي مديران عالي‌رتبه يك نظام وسط مي‌آيد، آن وقت است كه موضوع حساس و مشكل‌دار مي‌شود. شخصي كه تابعيت كشور ديگري را علاوه بر كشور خودش مي‌پذيرد بايد در طول يك سال چند وقتي را به صورت موقت در كشور دوم سپري كند تا بتواند همچنان از پاسپورت دوم خود استفاده كند، حالا تصور كنيد مديري از ارگان‌هاي مختلف نظام از جمله ورزش بخواهد با رها كردن امور مربوط به خود چند ماهي را خارج از كشور بگذراند، طبيعي است كه در چنين شرايطي امور مربوط به او ضربه مي‌خورد و به درستي انجام نمي‌شود.
به طور معمول در چنين شرايطي پس از بازگشت مسئول و مدير مربوط، مدت زماني هم صرف به روز شدن امور زمين مانده مي‌شود و هزينه‌هاي گزاف ديگري به بيت‌المال تحميل مي‌شود بنابراين به صرف اينكه يك مدير دوپاسپورته باقي بماند هم وقت و پول بيت‌المال به هدر مي‌رود و هم كار و امور مردم و كشور زمين مي‌ماند.

مسئله بسيار مهم‌تر و حساس‌تر هم در اين قضيه وجود دارد و آن مسئله امنيت ملي است كه با وجود اين حجم از مسافرت مديران كشور به خارج و آن هم كشورهاي اروپايي و امريكايي به طور حتم با خطري جدي روبه‌رو خواهد شد. تصور اينكه مديري از مديران نظام به خارج از كشور سفر و بدون گرويي لازم به عنوان يك شهروند كشور خارجي در آنجا زندگي كند، شاخك‌هاي سيستم‌هاي اطلاعاتي دشمنان كشور را به طور حتم فعال خواهد كرد، چنين طعمه آماده و احتمالاً پراطلاعاتي شكار مناسبي براي سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه است و آنها حتماً اين فرصت طلايي را از دست نخواهند داد.

بيان اين مطلب لازم نيست كه بايد جلوي اين ضربات گرفته شود، اينكه مديري از مديران نظام جمهوري اسلامي تابعيت يك كشور ديگر را داشته باشد و به راحتي برود و بيايد و هيچ مشكلي هم پيش نيايد عين ساده‌انگاري و غفلت است. توجه داشته باشيد كه بيشتر اين تابعيت‌ها مربوط به كشوري است كه دشمن شماره يك و قسم‌خورده اين نظام و مردم است و باز متوجه باشيد كه پذيرش تابعيت كشوري مثل امريكا منوط به اداي سوگند زير پرچم اين كشور براي تأمين منافع آن در هر جاي دنياست، پس طبيعي است كه چنين اقدامي براي هيچ يك از مديران نظام از بزرگ گرفته تا كوچك و ورزشي گرفته تا غيرورزشي مناسب نيست.

آنچه به نظر مي‌رسد اينكه مجلس شوراي اسلامي بايد در اين زمينه ورود و با آن برخورد كند. حتي اگر اين برخورد منجر به اين شود كه منافع شخصي مسئولان، نماينده‌ها و مديران فعلي كشور به خطر بيفتد كه مسلماً به خطر افتادن منافع آنها در مقابل خطري كه امنيت ملي كشور و پيشرفت و توسعه آن را تهديد مي‌كند، كاملاً بي‌ارزش است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار