خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قزوین:

عزاداری‌ها نباید سبب خوشحالی دشمنان شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین به برخی از بدعت‌های عزاداری در زمان کنونی اشاره کرد و گفت: گرفتن علم‌ها و چنگ و طبل‌های بزرگ، برخی علامات، سفره انداختن‌های ...
کد خبر: ۸۵۸۳۹۷۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین: حجت‌الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در گفتگو با رسا، با نگاهی به تاریخ عاشورا از زمان وقوع تاکنون اظهار کرد: متاسفانه مسأله تحریف و بدعت از جمله مسائلی است که از دیرباز در قیام اباعبدالله الحسین(ع) راه پیدا کرده و آگاهانه و ناآگاهانه تاثیراتی نیز بر روی اصل موضوع داشته است.

وی به یکی از این تحریف‌ها اشاره کرد و گفت: از جمله این تحریف‌ها می‌توان به گرفتن عروسی برای حضرت قاسم بن حسن در روز عاشورا اشاره کرد و یا بودن لیلا مادر حضرت علی اکبر در کربلا و روضه‌های منتسب به وی برای فرزند شهیدش. این دسته تحریف‌ها و روایات جعلی متاسفانه در فرهنگ عموم مردم رایج شده است.

حجت‌الاسلام مصائبی توسل برخی از مادحین و وعاظ به این دست داستان‌های غیرواقعی را برای گرم شدن مجلس اقدامی نامناسب برشمرد و ادامه داد: این‌که برخی تلاش می‌کنند تا با بیان چنین سخنانی که در واقعیت وجود ندارد ضمن گریاندن مخاطب به مجلس خود گرمی و شور بخشند. بی شک شان و هدف اصلی چنین مجالسی را تنزل خواهد کرد و از اهداف راستین حسینی دور خواهد ساخت.

این کارشناس دیتی به برخی از بدعت‌های عزاداری در زمان کنونی نیز اشاره کرد و افزود: گرفتن علم‌ها و چنگ و طبل‌های بزرگ، برخی علامات، سفره انداختن‌های اشرافی، تاکید بر ابرو و چشم و دست و امثال آن به جای توجه اهداف نهضت حسینی همه و همه در راستای خوشحالی شیطان و دست‌نشانده‌های او می‌باشد لذا باید مراقب بود در دام دشمنان قرار نگیریم.

وی تاکید کرد: هدف از قیام امام حسین(ع) هیچ کدام از این مواردی که ذکر شد نبوده و نیست. امام  هیچ‌گاه برای گریاندن مردم و یا تعریف و توصیف از چشم و ابرو و قد و هیکل وارد این عرصه نشدند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با تاکید بر این‌که نباید به قیام امام حسین(ع) نگاه احساسی صرف داشت عنوان کرد: امام حسین(ع) به دنبال معرفت بخشیدن و آگاه ساختن عموم مردم در ادوار مختلف بودند و برای این هدف بزرگ حتی از جان خود و  یاران و اهل‌بیت خود نیز دریغ نکردند.

این کارشناس مذهبی با توصیه به مداحان و وعاظ گفت: همه ما باید با توجه به خطابه ‌های امام از بدو خروج از مدینه تا هنگام شهادت، محتوای سخنان و اشعار و مرثیه‌های خود را پی‌ریزی و بر مبنای آن مراسم‌های عزاداری را اداره کنند.

 

حجت‌الاسلام مصائبی افزود: این نکته قابل تاملی است که دشمن از همان صحنه عاشورا با سروصدایی که به دستور عمرسعد برای جلوگیری از رسیدن صدای قرآن ناطق به گوش لشگریان انجام شد به دنبال آن است که با توسل به اقدامات پیچیده از رسیدن صدای امام را به گوش حقیقت‌طلبان جهان جلوگیری کند.

وی هدف از این اقدام را چنین دانست: آنها این کار را به سبب ترسی که از پشیمان شدن و برگشتن لشگر در صورت شنیدن صدای حسین(ع) انجام دادند. کاری که امروز هم دشمنان حقیقت به دنبال آن هستند و می‌خواهند صدای حق را به روش‌های مختلف قطع کنند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین رسالت امروز ما را چنین دانست: رسالت امروز همه ما از رسانه‌ها گرفته تا مسؤولان و متولیان فرهنگ باید این باشد که جوانان و عزاداران را با دسیسه‌های دشمن آگاه کنند و بصیرت حسینی را در میان خود بالا ببرند.

 

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها