طرح برپایی چادرهای سلامت و پنجره‌های امید در ایام سوگواری امام حسین‌(ع) در سطح شهرستان مشگین‌شهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۷۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عباس انوری‌آذر، رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان مشگین‌شهر در جمع خبرنگاران در مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به حضور خودجوش مردم در سطح‌ شهر به منظور عزاداری در ایام‌ محرم، در نظر داریم تا طرح‌های جمعیت هلال‌ احمر ویژه ماه‌ محرم را در سطح مشگین‌شهر اجرا کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: طرح پنجره‌های امید با هدف برقراری ارتباط بین توانمند و نیازمند و ترویج این سنت‌ حسنه، در سطح شهرستان اجرا می‌شود به طوری که اقلام و وجوه نقدی از خیرین دریافت و به خانواده‌های نیازمند تحویل داده می‌شود.

وی از اجرای طرح چادرهای سلامت در سطح شهر نیز خبر داد و گفت: چادرهای سلامت در تاسوعا و عاشورای حسینی برای افزایش آگاهی مردم از بیماری‌های قابل پیشگیری با تغییر مواد غذایی و پیروی از رژیم غذایی سالم برگزار می‌شود که در این طرح بیماران نیازمند از کمک‌های مالی خیرین نیز بهره‌مند می‌شوند.

انوری‌آذر با اشاره به حضور انبوه جمعیت برای شرکت در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح شهر بیان کرد: به منظور تأمین سلامتی و حفظ‌ آرامش مردم و پیشگیری از وقوع حوادث ناخواسته و کمک به بیماران، گشت امدادی هلال‌ احمر با تیم مجرب در سطح شهر حضور خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به سونامی سرطان و برخی بیماری‌های موجود نظیر شیوع پوکی استخوان در بین زنان افزود: جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر در صدد هست تا با ارائه اطلاعاتی در مورد پیشگیری از این بیماری‌ها، در چادرهای سلامت که در تاسوعا و عاشورا در سطح شهر برپا می‌شود نقش مهمی در ارتقای سلامت و ترویج زندگی سالم بر جامعه هدف که زنان خانواده هستند، داشته باشد.

انوری‌آذر با اشاره به سفر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های شایع نظیر سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، بهداشت و درمان و سالم سازی محیط زیست، طرح سفرنامه سلامت در حوزه‌های پیشگیری اجرا می‌شود که امیدواریم بسیار مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: در جریان اجرای این برنامه ظرفیت‌های استان اردبیل از شبکه های سراسری صدا و سیما معرفی می‌شود و ایستگاه های زیادی که آموزش‌های پزشکی و افزایش سلامت فردی و اجتماعی در ان آموزش داده می‌شود در این طرح برگزار شده و در معرض نمایش مردم قرار می‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر مشگین‌شهر بیان کرد: به منظور وقوع پدیده النینو که یک نوع تغییرات آب و هوایی است که هر 2 تا 7 سال یک بار در سراسر جهان اتفاق می‌افتد نیز نیروهای هلال‌ احمر تمهیدات لازم را برای مقابله با شرایط بحرانی با همکاری تمام ارگان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران شهرستان اندیشیده‌اند و باید اطلاعات لازم به مردم داده شود تا شاهد کمترین تلفات جانی و خسارات مالی شویم.

ارسال نظرات