مردم سرمایه های سرگردان خود را از طریق خرید اوراق بها دار دولتی سامان دهند؛ دولت را ملزم کنند تا درجهت تولید مداری واشتغالزایی قرار داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۱۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

سیاوش غیبی پور دکترای پولی در مازندران در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تورم و تغییر فرهنگ مصرف ، مشکلاتی هستند که کشور را گریباگیر خود ساخته؛ ساختار سازی در جهت رفع این دو مهم بسیارقابل توجه است.

وی گفت: تا زمانی که دولت عریض و طویلی داشته باشیم هزینه های سرسام اوری را صرف خواهد کرد تا بتواند رتق و فتق امورات خود را داشته باشد و بودجه هنگفتی را از سرمایه ثابت کشور را به خود اختصاص می دهد، بازبینی در این روند امری اجتناب ناپذیر است و در گسل تورمی کشور تاثیر فزاینده ای خواهد داشت.

این اقتصاد دان دولت را به تجهیز پروژه هایی ترغیب کرد که از نظر ابعاد خارجی توجیه داشته باشد و از بعد داخلی نیز بتواند کشور را از مصرف گرایی خارج سازد.

وی در خاتمه اشاره کرد: از بین برنده حباب اقتصادی، استقبال و مشارکت مردم است تا سرمایه های سرگردان خود را از طریق خرید اوراق بها دار دولتی سامان دهند؛ دولت را ملزم کنند تا درجهت تولید مداری واشتغالزایی قرار داشته باشد.


ارسال نظرات