خبرهای داغ:
اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد:
اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد: طرح محرم یاران محیط زیستی برای اولین بار در استان قزوین اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۰۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، جلسه هماهنگی اداره کل با تشکل های زیست محیطی و همکاری شهرداری قزوین از توان و نیروی انسانی تشکل های مردم نهاد زیست محیطی درایام محرم و صفر با هیات های مذهبی در خصوص ساماندهی پسماندهای حاصل از نذورات ایام محرم برگزار شد.

شمسی پورسرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این نشست اظهار کرد:رفتار برخی از شهروندان در انداختن لیوان ها و ظرف های یکبار مصرف در خیابان و جوی های آب که عموماً در این ماه هیات های عزاداری برای نذری دادن به کرات از آنها استفاده می کنند موجبات آلودگی شهری را ایجاد کرده و به محیط زیست شهری آسیب می رساند و باعث ایجاد منظرزشت خواه شد .

وی تصریح کرد: استفاده از ظروف کاغذی و قابل بازیافت و فاقد آلودگی زیست محیطی ، تعبیه مراکز جمع آوری پسماند در محل های مشخص ،اطلاع رسانی و آموزش اقشار مردم  ،فرهنگ سازی در زمینه عدم انتشار زباله در معابر و مدیریت حفظ محیط زیست توسط محرم یاران کمک شایانی به پاکیزگی شهرمان خواهد کرد.

 در ادامه جلسه پس از اعلام نظر حاضرین و ادائه پیشنهادات مقرر گردید از نیروهای داوطلب علاقمند تشکل ها جهت مدیریت شایسته در جهت ساماندهی پسماندهای نذورات استفاده شود.

گفتنی است، از هیات های عزاداری که اقدامات موثری در راستا حفظ محیط زیست و استفاده از ظروف کاغذی داشته اند تقدیر و قدردانی به عمل خواهد آمد.

 

 

 

1011/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها