نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی:

دولت ملزم به کناره گیری از برجام در صورت خطای طرف مقابل است

مجید جلیل سرقلعه،‌ گفت: مجلس دولت را ملزم کرده در صورت خطا از طرف مقابل از توافقات کنارگیری کند و انرژی هسته ای به 190 هزار سو افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۱۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مجید جلیل سرقلعه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: خبرنگاران سربازان جبهه نرم هستند که کار شفاف سازی را برعهده دارند و این در حالی است که مسئولین به واسطه کار خبرنگاران بیشتر به فعالیت و کار خود توجه دارند.

وی با اشاره بر نوسانات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: باتوجه به برجام این نوسانات کاهش پیدا کرده اند و روحیه خوبی را در جامعه ایجاد کرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 13 سال متوالی با 5+1 به مذاکره پرداختیم و به نتیجه دلخواه نرسیدیم این در حالی است که در دولت فعلی این امر با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گرفت و توافقات صورت پذیرفت.

جلیل سرقلعه از ارائه اصل برجام در مجلس خبر داد و افزود: تصویب برجام با امر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر عهده مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که در این مجلس این مهم در دو طرح یک فوریتی و دو فوریتی ارائه شده که طرح یک فوریتی برجام توانست با اکثریت آرا(161رای مثبت) مورد تایید قرار بگیرد و این در حالی است که خود برجام توسط بالاترین نهاد تصمیم گیری که شورای امنیت ملی است مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مجلس دولت را ملزم کرده در صورت خطا از طرف مقابل از توافقات کنارگیری کند و انرژی هسته ای به 190 هزار سو افزایش پیدا کند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماه محرم خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که از ماه محرم باید به نسل جوان منتقل کنیم آن است که هدف امام حسین(علیه السلام) را تبیین کنیم و فقط به عزاداری نپردازیم؛ چرا که تبیین این امر یکی از ضروریات است.

جلیل سرقلعه گفت: امام حسین(علیه السلام) با خون خود امر به معروف و نهی از منکر را عملیاتی کردند و در سخت ترین شرایط نماز اول وقت را به پا داشتند که این یکی از مهمترین درسهای عاشورا است.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر شاهد خروج چهارمحال و بختیاری از رکود عمرانی بوده ایم که این نتیجه تلاشها و زحمات مسئولین استان است که به دور از قضایای سیاسی برای پیشرفت استان دست به دست هم دادند و کار خود را انجام دادند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال انتخاباتی را در پیش داریم که مردم استان به دور از تعصبات قومیتی باید برای آینده استان تلاش کنند و نمایندگان خود را انتخاب نمایند.

جلیل سرقلعه بیان کرد: شهرستان لردگان به علت تعدد روستا و فاصله زیاد با مرکز استان از محرومیت زیادی برخوردار بود که در دوسال اخیر پیشرفتهای خوبی داشته است.

وی از بهسازی بیش از 25 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در بحث آسفالت روستاهای شهرستان لردگان تلاش بسزایی صورت گرفته است و در حال حاضر فقط یک مورد از روستاها از جاده آسفالت برخوردار نیست که به حمدالله در سال جاری این مورد هم اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: راه آهن شهرکرد بروجن، لردگان و اصفهان یکی از بزرگترین طرحهایی بوده است که مجوز 215 آن گرفته شد و با ساخت و راه اندازی این طرح موجب تحول عظیمی در استان خواهد شد.

جلیل سرقلعه خاطرنشان کرد: ایجاد زیر ساختها در روستاها عاملی برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستا ها خواهد شد که با اجرایی شدن آن کشاورزی رونق پیدا خواهد کرد.

وی از حل مشکل مالی پتروشیمی لردگان خبر داد و تصریح کرد: این پتروشیمی کار خود را آغاز کرده است که نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و افزایش صادرات استان خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار