صدا و سیمای مرکز زنجان نیز نقش بسیار مهم و اثرگذاری در خلق و نمایش این حماسه حسینی، به جهانیان و تبدیل کردن این عزاداری‌ها به الگویی برای جهان تشیع دارد.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۲۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: صدا و سیما در راستای عمل به وظیفه خطیر خود در ترویج فرهنگ ناب اسلامی و شیعی ‌برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای پوشش در خور و شایسته این مراسم‌ها انجام داده است

مرتضی صفری افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان در این راستا و از تمامی امکانات و تجهیزات خود و حضور بیش از 300 نفر از همکاران پر تلاش خود بهره گیری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان برنامه‌ریزی و تدارک گسترده برای پوشش زنده عزاداری‌های مراسم هشتم و یازدهم محرم دیده است.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس امسال نیز همانند سال‌های گذشته مراسم عزاداری عزاداران حسینیه اعظم یکی از بزرگ‌ترین تجمعات عزاداری شیعیان جهان در مسیر 2.5 کیلومتری از حسینیه اعظم تا امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) در روز هشتم محرم و همچنین عزاداری مردم مومن استان در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم از مسجد اعظم زینبیه تا امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) در روز 11 محرم به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: همچنین مراسم دسته عزاداری هیئت احمدیه زنجان در روز نهم محرم و تجمع بزرگ عزاداران شهر قیدار به عنوان نخستین تجمع بزرگ مردم این شهرستان نیز پوشش داده خواهد شد.

صفری همچنین از پخش زنده دسته عزاداری هیئت فاطمیون در نهم محرم و هیئت عزاداری مکتب الزهرای زنجان در روز دهم محرم خبر داد و گفت: پوشش نماز وحدت بخش ظهر عاشورا در روز ظهر عاشورا نیزاز دیگر مراسمات عزاداری باشکوه مردم پایتخت شور و شعور حسینی است که امسال نیز همچون سال‌های گذشته به صورت زنده از شبکه اشراق پوشش داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: از تجهیزاتی همچون، بالگرد، دوربین پرنده (کواد کم)، سه واحد سیار تلویزیونی، 19 دوربین حرفه‌ای تصویر برداری، یک دستگاه sng، چهار دستگاه مایکروویو، سه دستگاه کرین و همچنین همکاری بیش از 50 نفر از همکاران سازمان نیز در دستور کار مرکز قرار دارد.

مراسم عزاداری حسینی همزمان از شبکه اشراق و شبکه‌های بین‌المللی و سراسری به صورت زنده پخش خواهد شد.

ارسال نظرات