فرماندار بهاباد در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان: فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که مردم را به جایی برساند که هم در دنیا و هم در آخرت امنیت داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۰۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ جلسه مشترک ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان با شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد و با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، فرماندار بهاباد، امام جمعه، بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات مرتبط در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) گفت: فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که مردم را به جایی برساند که هم در دنیا و هم در آخرت امنیت داشته باشند و لذا همه توان و برنامه نظام در همین جهت است.

"عباس اقبال" تصریح کرد: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در فرمانداری ها و با شرکت ادارات ذیربط تشکیل شده است در همین راستا می باشد و می تواند مشکلات و ناهماهنگی ها را در این زمینه برطرف کند.

وی در ادامه به وجود ناامنی در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی امنیت کشور ما در بالاتر از حد قابل قبول می باشد؛ امّا دست های پیدا و پنهانی در اطراف کشور ناامنی ایجاد کرده اند و کوشش می کنند برای کشور ما ایجاد ناامنی کنند که باید هوشیار باشیم.

اقبال، اختلاف در بین مردم را یکی از عوامل ایجاد ناامنی عنوان نمود و گفت: دشمن با سوء استفاده از اختلافاتی که حتی در شهرهای کوچک ایجاد می شود تلاش می کند تا ناامنی را ایجاد کند.

وی با اشاره به حقوق شهروندی و رضایت مردم از عملکرد مسئولین در ثبات امنیت گفت: عملکرد ما به عنوان یک مسئول باید به نحوی باشد که رضایت مردم را کسب کنیم؛ اگر عملکرد ما منجر به رضایت مردم نشود باعث از بین رفتن امید مردم به آینده و در نهایت از بین رفتن امنیت می شود.

ایشان در ادامه ضمن تشکر از پیگیری های مستمر استاندار محترم، برخی از اقدامات انجام شده جهت حل مشکلات شهرستان را تشریح نمودند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند/ نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی باید به حقوق شهروندان و حریم شهروندان بیشتر توجه داشته باشند

در ادامه جلسه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: بازرسی ها به منظور پایش برنامه های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در شهرستان ها انجام شده و کمبودها و اقدامات آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

"مجيد جواديان زاده" با بیان اینکه مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند گفت: نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی كه به نحوی با مردم در ارتباط هستند باید به حقوق شهروندان و حریم شهروندان بیشتر توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر پاسخگویی سریع و روان سازی سیستم پاسخگویی به مردم گفت: پاسخگویی در کمترین زمان باعث ایجاد رضایت در مردم می شود.

"جواديان زاده" بر استفاده از همه ظرفیت ها جهت اجرای برنامه های فرهنگی تأکید نمود و گفت: با استفاده از سازمان های مردم نهاد، روحانیون، شبکه های اجتماعی، رسانه ها و تجمیع این گونه موارد، بهتر می توانیم در برنامه های فرهنگی به نتیجه برسیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بحث آسیب های اجتماعی گفت: باید آسیب های اجتماعی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

در ادامه جلسه برنامه های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در دستگاه های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات