خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: سیدالشهدا(ع) مصداق بارز تقوا است که غیر از خدا از همه چیز و همه کس گذشت تا دین رسول خدا(ص) را حفظ کند.
کد خبر: ۸۵۸۴۲۳۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، آیت الله سید محمد شاهچراغی با همراهی استاندار سمنان و فرماندار دامغان با حضور در مجلس عزاداری سیدالشهدا(ع) در حسینیه امام سجاد(ع) شهرستان دامغان ضمن شرکت در این آیین سوگواری در سخنانی اظهار داشت: رمز بقای عاشورا اخلاص سیدالشهدا(ع) است، نام امام حسین(ع) و یاران باوفایش این‌گونه بر پیشانی تاریخ می‌درخشد زیرا حرکتش، قیامش، کلامش، زندگی و شهادتش، همه و همه برای خدا بود.

امام جمعه سمنان: ضمن تأکید بر اهمیت برپایی آیین‌های سوگواری ایام محرم و صفر، اظهار داشت: امیرالمؤمنین امام علی(ع) از شیعیان حقیقی خود خواست‌ها و انتظاراتی دارد و آنها را لازمه سعادت برشمرده است، همانا نخستین خواست آن حضرت تقوا است.

وی اضافه کرد: شخصی از نیکان تقوا را دارای سه مرتبه معرفی نموده که اولین مرتبه ترک حرام است، افعال حرامی که از اعضا و جوارح مختلف انسان سر می‌زند، همانا زبان یک نمونه است که اگر مراقبت نشود، سی فعل حرام از آن صادر می‌شود که رایج‌ترین آنها دروغ و غیبت است.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه شیطان صفتانی همچون داعشی‌ها و وهابی‌ها سگ‌های جهنم هستند و غیبت بر اساس روایات خوراک سگ‌های جهنم است، افزود: متأسفانه امروز دروغ و غیبت در همه‌جا به‌وفور دیده می‌شود، حال‌آنکه امام حسینی که این شب‌ها برایش عزاداری می‌کنید از شما ترک حرام می‌خواهد.

رمز بقای عاشورا اخلاص است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه سیدالشهدا(ع) مصداق بارز تقوا است که غیر از خدا از همه چیز و همه کس گذشت، گفت: احسان و نیکی دومین مرتبه حصول تقوا است، پیامبر ما اسوه این خلق حسنه است، همانا خوبی درمان کننده همه درد‌ها و دادرس انسان‌ها است، نیکی به همه موجودات خشنودی حضرت حق را در پی دارد.

آیت الله شاهچراغی خدمت با اخلاص به انسان‌ها بالاخص شیعیان، زوار و عزاداران حسینی را از مصادیق این مهم برشمرد و تصریح کرد: رمز بقای عاشورا اخلاص سیدالشهدا(ع) است، نام امام حسین(ع) و یاران باوفایش این‌گونه بر پیشانی تاریخ می‌درخشد زیرا حرکتش، قیامش، کلامش، زندگی و شهادتش، همه و همه برای خدا بود.

وی خاطر‌نشان کرد: البته خدمت بااخلاص برای خدا دشوار است، حسینیه و تکیه بزنید، روضه برپا کنید، اطعام بدهید و خدمت کنید برای خدا وقتی همه کارها و نیکی‌ها برای خدا باشد باقی هست و همه جا دادرس است، در دنیا، برزخ و آخرت یاری رسان انسان است.

عزاداری بدون منبر و منبر بدون موعظه ناقص است

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حضور و کلام علما در مجالس سوگواری امام حسین(ع)، اظهار داشت: مجالس نباید خالی از منبر و هر منبر نباید خالی از موعظه باشد، همان‌گونه که زمین با آب زنده می‌شود، همه دلها به موعظه و یادآوری نیاز دارند و هیچ انسانی حتی پیامبران و اولیای خدا از موعظه بی‌نیاز نبوده و نیستند.

آیت الله شاهچراغی با تأکید و تقدیر از قرائت زیارت پرفیض عاشورا در مجالس عزاداری ایام محرم و صفر گفت: بزرگان و مراجع تقلید از جمله امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که زیارت عاشورا را ترک نکنید اما در قرائت این زیارت پرنور باید به نکاتی توجه شود از جمله آنکه تکرار بی‌مورد برخی قسمت‌ها توسط مداحان جایز نیست و زیارت و دعا همانطور که وارد شده باید خوانده شود.

عکس و گزارش از جواد رمضانیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها