مدیرکل حفظ آثار استان یزد:

خاطرات 40 هزار رزمنده یزدی گردآوری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با تاکید بر اهمیت توجه به نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: خاطرات 40 هزار رزمنده یزدی گردآوری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۰۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سرهنگ محمد رجبی در مراسم رونمایی از کتاب "ترنم خاطره" که به قلم "یوسف حسینی فهرجی" و ویراستاری و مقدمه نویسی "رضا کریمی" نوشته شده، خاطرات شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس را سرمایه های بزرگ فرهنگی و دینی کشور دانست و اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، برای اولین بار اقدام به اجرای طرح السابقون کرده است.

وی افزود: در این طرح، خاطرات رزمندگان استان یزد در قالب مصاحبه جمع آوری و پس از آن به صورت کتاب منتشر و در اختیار افراد مختلف به ویژه جوانان قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد گفت: از استان یزد 40 هزار رزمنده در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند که خاطرات تمام این افراد ولو اینکه یک روز هم در جبهه حضور داشته باشند، جمع آوری می‌شود.

رجبی افزود: از بین رزمندگان یزدی حاضر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس، بیش از 4 هزار نفر به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یک طرح جامع و بزرگ در کشور شناخته می شود، ادامه داد: این طرح باید در مدت سه سال به اتمام برسد و مطالب گردآوری شده، به صورت کتاب منتشر و در اختیار جامعه قرار می‌گیرد. 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار