امام جمعه خرم آباد:

نامه مهم رهبر انقلاب به رئیس جمهور نقشه راه و منشور هسته ای کشورمان است

امام جمعه خرم آباد نامه مهم رهبر انقلاب به رئیس جمهور را نقشه راه و منشور هسته ای کشورمان دانست.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۱۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در محل مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، گفت: نامه مهم و تاریخی رهبری به رئیس جمهور در مورد برنامه هسته ای نقشه راه و منشور هسته ای کشورمان است؛ از این رو چه موافق و چه مخالف توافق هسته ای باید از الزامات و تکالیف تعیین شده در این نامه تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه نامه مهم رهبری به رئیس جمهور پایان بخض تمام مسائل هسته ای و فصل الخطاب است افزود: با این نامه تکلیف قانونی و شرعی همه مشخص شده است و با این حال همه وظیفه دارند که ضمن هوشیاری در برابر کید دشمن این نقشه راه را پیگیری کنند.

امام جمعه خرم آباد گفت: نامه مهم رهبری به رئیس جمهور زمینه همدلی و همزبانی را موجب شده است؛ چرا که این منشور می تواند تضمین کننده منافع کشورمان باشد.

میرعمادی بیان کرد: انتظاری که از کارشناسان، نویسندگان، موافقین و مخالفین توافق هسته ای داریم این است که الزامات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب را مورد وااوی قرار داده و آنها را تبیین کنند.

وی در ادامه ضمن آرزوی قبولی عزاداری های مردم در ماه محرم یاد و خاره مفقدین فاجعه منا را گرامی داشت و افزود: کشته شدن هشت هزار زائر در حر ام الهی حادثه بزرگی است و در واقع این حادثه موجب رسوایی آل سعود شد؛ چرا که همه زائرینی که برگشتند اذاعن داشته اند که سربازان آل سعود در نجات جان حجاج کوتاهی کرده اند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب باید فاجعه غمبار منا منا زتده بماند تصریح کرد: دردناک تر از این فاجعه سکوت برخی کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشردر برابر این فاجعه بود؛ البته این سکوت اثبات کرد که همه آنها و از جمله سازمان ملل دست نشانده آمریکا هستند.

میرعمادی اضافه کرد: با وجود اینکه سازمان ملل در مقابل کشته شدن عده ای در یک کانال و تونل موضع گیری می کند اما گویا جان حاجیانی که در منا از بین رفتند برای آنها ارزشی نداشت.

امام جمعه خرم آباد در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی لرستان گفت: طرح ارتقاء نظام سلامت به عنوان یکی از طرح های موفق دولت تاثیرات مثبتی در حوزه درمانی کشور در برداشته است؛ اما در لرستان به  دلیل عدم نظارت کافی در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه با وجود اجرای این طرح سزاوار نیست که مردم برای گرفتن نوبت پزشک متخصص نیمه های شب به بیمارستانها مراجعه و بعد به دلیل ازدحام با عدم پذیرش مواجه شوند افزود: دولت هزاران میلیارد برای اجرای طرح ارتقاء نظام سلامت هزینه کرده است؛ اما شاهدیم که نه تنها در مرکز استان بلکه در دیگر شهرستانها نیز با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.

امام جمعه خرم آباد گفت: اگر قرار است که زیرساخت های درمانی استان تامین شود باید این زیرساخت ها همزمان با اجرای طرح ارتقاء نظام سلامت تامین می شدند و با این حال سوال ما این است که اگر این زیرساخت اکون تامین نمی شوند پس چه زمای قرار است تامین شوند؟

میرعمادی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان علاوه بر ناتوانی در تامین پزشک متخصص و همچنین عزل و نصب های آنچنانی در دیگر شاخص های آموزشی و بهداشتی دارای ضعف است و اگر لازم باشد این شاخص ها را بازگو خواهیم کرد گفت: اینکه گزارش می دهند و می گویند تعداد مرگ و میر زنان باردار در استان کاهش یافته است تمام کار دانشگاه  به این مساله ختم نمی شود؛ البته نباید ماجرای مادر بارداری را که فرزندش در نورآباد و خودش در خرم آباد فوت کرد را فراموش کنیم.

وی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت های سلامت برای دولت چه در لرستان باشد و یا چه در استانهای دیگر هیچ فرقی نمی کند و این ما هستیم که باید قدرت جذب حمایت های دولت را داشته باشیم اظهار کرد: چرا باید وزیر بهداشت به لرستان سفر کند و حتی یک پروژه دولتی برای افتتاح وجود نداشته باشد و ایشان تنها یک مرکز دندانپزشکی وابسته به بخش خصوصی را افتتاح کنند.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: سوال ما این است که با وجود فرصت طرح ارتقاء نظام سلامت چرا باید بهترین بیمارستانها و تجهیزات و متخصین در دیگر استانها وجود داشته باشند ولی استان ما این امکانات را نداشته باشیم.

میرعمادی خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چرا من باید هنگام نماز صبح وقتی که به مسجد می روم ببینم یک زن تنها برای گرفتن شماره دم در بیمارستان از تاکسی پیاده شود.

وی بیان کرد: انتظاری که از متولیان امر داریم این است که برای رفاه حال مردم ین مشکات را هر چه سریعتر رفع کنند.

ارسال نظرات