خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

دلیل اقتدار امروز کشور فرهنگ عاشورایی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اقتدار و استقلال امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا به دلیل فرهنگ عاشورایی ملت ایران است.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۳۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله 'مصطفی علما' در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: این فرهنگ عاشورایی مردم ایران بود که توانست حکومت ظلم و ستم شاهنشاهی را که به برده ای برای آمریکا تبدیل شده بود را با قیام حسینی خود نابود سازند.
وی با اشاره به سالروز شهادت سید مصطفی خمینی (ره) در اول آبان ماه شهادت این فرزند امام (ره) را مبنای پیروزی انقلاب اسلامی دانست که به فرموده خود امام خمینی (ره) این مصیبت گرچه بزرگ اما از الطاف خفیه الهی بود.
وی در ادامه سالروز اعتراض تاریخی امام خمینی (ره) به تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس ملی رژیم شاهنشاهی گفت: این قانون در اکثر کشورهای تحت سلطه آمریکا اجرایی شده بود و اعتراضی نیز در آن کشورها دیده نشده بود.
وی در ادامه اظهار داشت: اما ملت عاشورایی ایران به رهبری مرجعیت هرگز زیربار چنین ذلتی نرفت و با فریاد هایی که امام خمینی (ره) در اعتراض به این ذلت و اسارت بزرگ همراه شدند.
وی در ادامه با اشاره به سلطه گری آمریکا و تلاش در جهت چپاول ثروت کشورها از جمله ایران گفت: 37 سال پیش دست این غارت گر و شیطان بزرگ از کشور ما کوتاه شد و امروز نهایت تلاش خود را برای یافتن راه نفوذ در این کشور به کار گرفته اند.
آیت الله علما در پایان اظهار داشت: دغدغه بزرگ امروز مقام معظم رهبری در اجرای برجام این است که مبادا راه نفوذ دوباره برای آمریکا در کشور باز شود و تنها راه نجات کشور چه با اجرای برجام و چه بدون آن اقتصاد مقاومتی است.
ارسال نظرات