خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب نقش ایران اسلامی در تحولات منطقه ای و به ویژه در مبارزه با تروریسم را بسیار اثرگذار و مهم توصیف کرد و گفت: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی بدنبال کمرنگ جلوه دادن نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروههای تکفیری و تروریستی منطقه هستند.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۳۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام محمدطاها مهری در خطبه های نماز جمعه این هفته گیلانغرب افزود: آنچه اکنون آمریکا و اسراییل آن را بر نمی تابند نقش اساسی و کلیدی ایران اسلامی در تعاملات منطقه ای و به ویژه بیداری و وحدت امت اسلامی است و برهمین اساس با تمام قوا بدنبال این هستند موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و در بین ملت های مسلمان تضعیف کنند.
وی ادامه داد: پس از مواضع امام خمینی (ره) در دوران حیاتشان و منویات و رهبری حکیمانه امام خامنه ای و تجربه 36 ساله مبارزه بی امان با جریان های استکباری اکنون شاهد تحرکی جدی و اثرگذار در حوزه بیداری اسلامی و جبهه مقاومت علیه صهیونیست و جبهه استکبار هستیم که این به برکت انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به شرایط پس از برجام و نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رییس جمهوری در این زمینه اظهارداشت: منویات، هشدارها و تذکرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط پس از برجام و روند لغو تحریم ها باید نصب العین همگان قرار گیرد.
وی بیان کرد: آنچه در این راستا نباید از آن غفلت کرد دشمنی کهنه و دیرینه شیطان بزرگ آمریکا با ملت شریف ایران اسلامی است و شرایط پس از برجام نیز مرحله ای بسیار حساس است.
وی اضافه کرد: آمریکا دو هدف مشخص را فراتر از اصل برجام در نظر گرفته است و با امیدی که به شرایط پس از تصویب برجام برای خود ترسیم کرد بدنبال نفوذ در داخل ایران و حضوری موثر در منطقه با هدف کوتاه کردن نقش ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی است.
امام جمعه گیلانغرب ادامه داد: چیزی که بیش از هر زمان دیگری باید به آن توجه کرد نظارتی هوشمندانه و دقیق در شرایط پس از برجام و در چارچوب صرفا تعهدات هسته ای است.
حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عراق و سوریه گفت: تشکیل کمیته همکاری چهار جانبه ایران، روسیه، سوریه و عراق ضربه های بسیار بزرگی به گروه های تروریستی و تکفیری منطقه وارد کرده است.
وی افزود: مقاومت منطقه شامل جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه و لبنان در طول چهار سال و نیم گذشته و نقش آنان در مبارزه با گروههای تروریستی و تکفیری بر کسی پوشیده نیست و به اعتراف جهانیان اگر عملکرد مقاومت نبود تروریست اکنون سراسر جهان را فرا گرفته بود.
خطیب جمعه گیلانغرب با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: اقامه و حفظ دین و احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف اصلی قیام سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.
حجت الاسلام مهری بر لزوم تبیین درست واقعه عظیم کربلا در جامعه به ویژه در بین جوانان تاکید کرد و افزود: بهره گیری و الهام گرفتن از اندیشه و مکتب امام حسین(ع) انسان را به سعادت و کمال می رساند
ارسال نظرات