خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد؛
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر رعایت نکات بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی در عزاداری ها را از نکات مهم دانست و تأکیدات و سیاست گذاری شورا در این رابطه را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۴۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ سید کاظم مجابی با اشاره به تأکیدات و سیاست گذاری کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر برای هرچه بهتر و مطلوب تر برگزار شدن مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در قزوین گفت: شهرداری با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر در ایام ماه محرم و به ویژه در دهه اول، اقدامات مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور رعایت بهداشت، در مسیرهای تردد تا حد ممکن سطل زباله نصب شده و ضمن اهداء کیسه های زباله به تکایا، تابلوها و علائم خاصی بروی بیلبوردها و فیکسچرها برای رعایت بهداشت و پاکیزگی محیط زیست نصب می شود.

وی ادامه داد: به منظور مشارکت و پای کار آمدن نهادها و تشکلهای مردمی، سازمان فرهنگی _ ورزشی جلساتی را با 20 نهادی که در حوزه حفظ محیط زیست و رعایت بهداشت و سلامت جامعه فعالیت دارند (همچون شهر تاش، پاز شهر، رفتگران طبیعت، سرو سبز محمدیه و الموت یار)، برگزار نمود که ضمن اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی و زیست محیطی این ارگان به آنها، تشکلها آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری برنامه های مختلف اعلام نمودند.

این عضو شورا در رابطه دیگر نتایج به دست آمده از این جلسات، گفت: ضمن برنامه ریزی صورت گرفته در ایام عزاداری دهه اول ماه محرم، فعالان و نمایندگان این تشکلها ضمن همکاری با سازمان های فرهنگی _ ورزشی و مدیریت پسماند با فرم های خاصی در بین مردم و هیأتها حضور می یابند و آنان را به رعایت حفظ و نگهداری از محیط زیست ترغیب می کنند.

مجابی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی هایی که در حوزه سلامت برای برپایی عزاداری باشکوه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای تضمین سلامت شهروندان در این ایام از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت بهداشتی توصیه هایی برای چگونگی پخش غذاها و نوشیدنی های داغ داده شده که تا حد ممکن از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا رعایت نکات بهداشتی را از مهمترین معیارها برای به حداقل رساندن بروز مخاطرات در حوزه سلامت در این ایام برشمرد و ادامه داد: اگر اطلاع رسانی به موقع در این رابطه صورت بگیرد و از سوی دیگر مردم اهتمام و توجه خاصی به اینگونه مقولات داشته باشند، به نتایج مطلوبی دست پیدا می کنیم.

وی در رابطه با مسائل ایمنی که در این ایام باید رعایت شود، اظهار کرد: ضمن هماهنگی در ستاد برگزاری مراسم های مذهبی در استان و آمادگی تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، از تکایا و حسینیه ها بازدیدهایی به عمل می آید و ضمن تذکرات نکات و هشدارهای ایمنی به آنها خدمات و امکانات لازم در اختیارشان قرار می گیرد.

این عضو شورا در بخش بعدی سخنان خود مردم را مخاطب اصلی قرار داد و بیان کرد: شهروندان از نقش محوری و تعیین کننده و رعایت چهارچوب ها و معیارهای اصلی و استاندارد برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) به شمار می آیند چراکه ضمن برپایی و شرکت در مراسم عزاداری شایسته، رعایت نکات بهداشتی را برای عدم ریخت و پاش و آلودگی بصری محل زندگی خود (یعنی کهن شهر قزوین) مورد توجه قرار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه شاهدیم که در زمان انجام عزاداری و یا پس از آن چهره شهر از سیما و منظر مناسبی برخوردار نمی شود و با وجود اینکه سازمانهای فرهنگی _ ورزشی و مدیریت پسماند شهرداری فعالیت شایسته ای را برای آگاهی مردم و نظافت معابر انجام می دهند، ولی برای دست یابی و نقطه ایده آل نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم.

مجابی با اشاره به سوء استفاده رسانه های غربی و دشمنان از وضعیت زباله های رها شده پس از عزاداری ها در شهر، گفت: متأسفانه اینگونه برخورد ها موجب تحت الشعاع قرار گرفتن عزاداری ها در نگاه جهانیان شده و از اسلام و عزاداری مسلمین چهره مناسبی را عرضه نمی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا یادآور شد: رعایت نظافت از اصول اولیه دین مبین اسلام به شمار می آید و مقام معظم رهبری نیز سفارشها و تأکیدات مناسبی را برای رعایت آنها به مسلمین و به ویژه ایرانیان دارند و از سوی دیگر، سازمانها و نهادهای فرهنگی و اطلاع رسانی پیامها و تأکیداتی را برای توجه هرچه بیشتر جامعه در دستور کار خود داده اند که برای به بار نشستن این پیامها و اقدامات نیازمند همراهی و نگاه ویژه مردم هستیم.

این عضو شورا در پایان خاطر نشان کرد: جای دارد از تمامی دستگاههای امنیتی و انتظامی و نیز تشکلهایی که به شکل داوطلبانه برای برگزاری مراسم باشکوه عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) مشارکت و مدیریت فعالانه دارند تشکر و قدردانی دارم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها