خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دین مبین اسلام و به خصوص قیام جهانی عاشورا موجب وحدت در جهان اسلام شده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۴۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ فاطمه اشدری با تأکید بر این مطلب افزود: واقعه عظیم کربلا موجب شده همه مردم حول محور اسلام و ارزشهای اسلامی قرار بگیرند و حتی پیروان دیگر ادیان از مسیحی تا کلیمی و زرتشتی به ارزشها، اعتقادات و باورهای مسلمین احترام خاصی قائل باشند.

وی خاطر نشان کرد: ماه محرم و صفر از جمله مراسم های مذهبی است که پیر و جوان، زن و مرد، فقیر و غنی با یک علاقه، تمنا و وابستگی از هر دین و مسلکی در آن مشارکت دارند و حتی در کنار مسلمانان پیروان دیگر ادیان جیره خوار معنوی و مادی خاندان اهل بیت (ع)، فرزندان فاطمه زهرا (س) و به ویژه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به شمار می آیند.

این عضو شورا خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) یک عزاداری جهانی به شمار می آید و به همت مسلمانان و به خصوص شیعیان پرچم های قیام امام حسین (ع) در آسمانها برافراشته می شود، به همت ایرانیان همایش شیرخوارگان حسینی نیز جهانی شد تا شاهد انعکاس بازتاب های بزرگترین انقلاب اسلامی و عاشورایی که توأم با علم و اندیشه و دینداری است، باشیم.

اشدری همراهی مسئولان با مردم در برگزاری مراسمی ارزشمند و به دور از هر شائبه، تحریف و ریا را از اهداف و پیامهای قیام عاشورا دانست و گفت: اهداف عاشورا و امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز اول وقت، آزادی، عدالت، پاسداشت و حرمت خون شهیدان به همراه جلوگیری از بی بند و باری و پایبندی به عفاف و حجاب است که تبیین آنها در جامعه امری مهم به شمار می آید.

این عضو شورا در اهمیت پایبندی زمان و مردان و به ویژه خانواده ها به عفاف و حجاب گفت: متأسفانه عدم توجه به عفاف و حجاب و بی بندوباری موجب فروپاشی برخی خانواده ها در ابتدایی ترین سالهای شکل گیری و حتی پس گذشت 30 سال زندگی مشترک شده و به خاطر این دلایل است که تمامی سفارشات و احادیث اهل بیت (ع) به مردم، برای هرچه سالمتر و بهتر زندگی نمودن آنها از لحاظ معنوی و اعتقادی به شمار می آید.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه در اینگونه ایام باید درستکاری، عدم آزار به دیگری و امر به معروف و نهی از منکر را تمرین کنیم، افزود: برای زنده و پاینده نگاه داشتن اهداف قیام امام حسین (ع) باید تفکر و رفتار اسلامی اسلامی داشته باشیم و پدران و مادران جامعه ضمن پایبندی شایسته به معارف والای قیام عاشورا فرزندان خود را از کودکی حسینی و زینبی تربیت کنند.

رئیس جامعه بسیج زنان استان همچنین با تأکید بر اینکه واقعه کربلا به خاطر ابعاد و گستردگی که دارد، پایانی هم ندارد و هنوز پس از گذشت سالها همچنان زنده و پاینده است، گفت: ابعاد و ویژگی های این واقعه مهم هر ساله گسترده تر از سالهای قبل و نسل به نسل در بین مردم جهان نفوذ می یابد و با توجه به اینکه تعالی انسانها و رهاندن آنها از وابستگی های دنیایی از دیگر مزایای آن است، اگر به نحو مطلوبی هدایت شود امروز و آینده را به خوبی متحول می کند.

اشدری در رابطه با اقدامات فرهنگی و مذهبی که در این ایام اجرایی می شود، اظهار کرد: معمولا کار فرهنگی را به متولیان فرهنگی اعم از سازمانهای دولتی و غیر دولتی می سپارند ولی در عظمت و وسعت گسترده فعالیت فرهنگی، دینی، مذهبی و اجتماعی محرم نه تنها دستگاههای متولی و بلکه مردم خود جوش و پرشور از هر قشر و گروهی پیشتاز تر از مسئولین نقش آفرینی داشته و در صحنه حضور دارند.

اشدری در ادامه با اشاره به وظایف و اقداماتی که سازمان فرهنگی ورزشی طی شش سال اخیر ضمن همکاری با دستگاههای دیگر فرهنگی و مذهبی در دستور کار قرار داده است، گفت: ضمن هماهنگی که بین شهرداری و سازمان فرهنگی _ ورزشی با متولیان مربوطه در دهه اول محرم مجموعه همیاران محرم شکل گرفت.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورا با اشاره به کارکرد و فعالیت همیاران محرم گفت: تشکل های مردمی، هیأتهای مذهبی و دستگاههای دولتی با همدلی و همزبانی خوبی یکدیگر را همراهی می کنند تا مردم و عزاداران در دهه اول ماه محرم با نظم و انضباط خاصی نسبت به عزاداری سید و سالار شهیدان مشغول باشند.

این عضو شورا در ادامه پیشنهادهایی برای چگونگی انجام و پخش نذورات ارائه داد و گفت: در ایام عزاداری برای تأمین سلامتی مردم، نذورات در ظروف گیاهی و کاغذی باید به عزاداران عرضه گردد و طی تمهیداتی این ظروف با قیمتی ارزانتر در اختیار هیأتها و خانواده هایی که نذری می دهند، قرار بگیرد که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی و ممانعت به عمل آوردن از انجام قربانی ها در مقابل دسته های عزاداری که موجب تضعیف روحیه و به وجود آمدن شرایط نامطلوب بهداشتی در مسیر تردد شهروندان می شود، باید دستوراتی به هیأتها و مسئولان برگزاری مراسم عزاداری داده شود تا این نکات را رعایت کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین گفت: در این ایام می توان قربانی ها و نذورات جمع آوری شده را در بسته های مساوی قرار داد و به درب منزل تمامی شهروندان رساند و یا از این اقلام برای مؤسسات خیریه و نیازمندان نیز سهم قابل توجهی اختصاص داد.

اشدری همچنین یادآورشد: به نیت شفای بیماران برخی بسته های پخته شده را در بیمارستانها برای بیماران بستری شده که از توان شرکت در مراسم عزاداری برخوردار نیستند، نیز می توان پخش نمود تا رضایت خداوند خداوند متعال را در پی داشته باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها