نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیام و درس قیام عاشورا این است که هیچ مومنی نباید ذلت را بپذیرد و مبارزه با استکبار نیز نماد ذلت ناپذیری است.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۷۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در مراسم عزاداری حسینیه سپاه بیت المقدس سنندج در جمع فرمانده هان و کارکنان سپاه ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: محرم ماهی است که ما به یاد عزای حسینی و همه ی مجاهدین و رزمندگان مدافع اسلام می اندازد.

وی ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدا اظهار داشت : امام خمینی (ره) بشریت را زنده کرد و همه را به سمت و سوی حرکت در مسیر اسلام رهنمون ساخت.

وی خاطرنشان کرد: همه ی ما باید سربازانی منتظر باشیم و در این انتظار باید آمادگی لازم را برای حضور در رکاب حضرت بقیه الله اعظم کسب نمایم و انشاالله با قیام وی همه ی مستکبرین و ظالمین عالم به خاک مذلت می افتند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان یادآور شد: وعده ی آرامش و آسایشی که خداوند به مومنین داده است با قیام حضرت مهدی (عج) محقق می گردد.

سید محمد حسینی شاهرودی اضافه کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح مسیر درست بندگی اقدام نمود که اصلاح این مسیر جز با شهادت امام حسین (ع) امکان پذیر نبود .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه ضمن اشاره به فلسفه قیام عاشورا اظهار کرد : هدف اساسی و اصلی قیام امام حسین(ع) احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین اسلام بوده است.

آیت الله حسینی شاهرودی ضمن اشاره به اشعار امام شافعی در رابطه با امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: امام شافعی در اشعار خود امام حسین را حق و دشمنان وی را ناحق خطاب کرده است و فرموده‌ که این افراد در مقابل جنایتی که با قتل امام حسین(ع) مرتکب شده‌اند، چه پاسخی دارند.

وی افزود : تمامی اقتدار و صلابت ایران عزیزمان را در همه ی زمینه ها مدیون درایت و رهبری هوشمندانه ی مقام معظم رهبری هستیم .

حسینی شاهرودی اظهار داشت : امروزه پرچم عزت حسینی و دفاع از مظلومین عالم بر دستان پر توان مقام معظم رهبری است و ما باید با خودسازی و تزکیه تلاش نمایم در نهضت بزرگ حسینی کمک کار مقام معظم رهبری باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به ایاتی از قرآن اظهار داشت : وعده ی خداوند بر این است که با قیام حضرت مهدی (عج) باطل و کفر از بین برود و دین اسلام که یک دین جهانی است توسط آخرین حجت اش بر همه ی گیتی سایه افکند .

وی افزود: باید تلاش نمایم که همه ی بشریت با فهم و درک و اختیار خودشان اسلام را بپذیرند و باید در جهت رشد و آگاهی بشر قدم برداریم .

نماینده ی مقام معظم رهبری در استان کردستان ضمن اشاره به سخنان امام حسین (ع) در روز عاشورا تصریح کرد : امام حسین (ع) با یک جمله ی بسیار زیبا فلسفه ی زندگی را مشخص کردند و بیان فرمودند : که اگر میخواهید زندگی کنید باید با عزت زندگی کنید و ما باید تلاش نمایم که با باطل مبارزه کنیم چرا که اگر با باطل و ظلم مبارزه نکنیم زمینه برای جولان فساد و باطل فراهم می شود .

وی افزود : هیچ انسان مومن و آزاده ای نمی پذیرد در زیر سایه ظلم و کفر قرار گیرد و در جهان امروز آمریکا و اسرائیل مظهر کفر و ظلم هستند و خداوند هیچگاه نمی پذیرد که مسلمانان در ذلت و خواری زندگی کنند .

وی تصریح کرد: پیام و درس قیام عاشورا این است که هیچ مومنی نباید ذلت را بپذیرد و مبارزه با استکبار نیز نماد ذلت ناپذیری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود : شهادت در راه خدا و شهادت طلبی آرزوی مومنین و مجاهدین فی سبیل الله است که اجر و مزد بسیار بالایی برای شهادت در نظر گرفته شده است و شهدا جایگاه ویژه ای در نزد خداوند دارند و این اجر و مزد تلاشی است که در راه پایداری دین انجام داده اند .

وی افزود: یکی از برکات قیام عاشورا ماندگاری و موثر بودن آن در طول تاریخ است.

حسینی شاهرودی یادآور شد : قیام امام حسین (ع) و حماسه ی عاشورا در طول تاریخ الگویی برای حرکت های اصلاح طلبانه بوده است و گاندی رهبر هند می گوید : من در قیام مردم کشورم از قیام و حماسه کربلا الگوگیری نموده ام .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد : تعدادی از کشورهای عربی که خود را ابزار دست صهیونیست ها نموده اند دچار ذلت و خواری شده اند و حتی در بین مردم خودشان هم مقبولیت خود را از دست داده اند و رسوا شده اند.

حجت الاسلام حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دشمنی آمریکا و صهیونیست‌ها و غرب در برابر ایران گفت: آمریکا در حالی که نتوانست در جنگ نظامی علیه ایران به پیروزی برسد، راه‌های دیگری در دشمنی را برگزیده است که با هوشیاری و بصیرت مردم در آن مسیر ها هم شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به رونمایی از تجهیزات جدید نظامی کشور اظهار نمود : اقتدار و پیشرفت نظامی ایران با هیچ تحریمی محدد نخواهد شد و مبارزان دفاعی ما همواره در تلاش برای دستیابی به مجهزترین امکانات دفاعی هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان با اشاره به جنایات گروه های تکفیری عنوان کرد : گروه‌های تکفیری و خصوصا داعش براساس آموزه‌های وهابیت که هیچ سنخیتی با انسانیت و قانون اسلام ندارد، ایجاد شده اند، و ابزار صهیونیست ها برای ناامن کردن کشورهای اسلامی هستند.

حسینی شاهرودی عنوان کرد : همه ی دنیا می دانند که فاجعه ی منا دسیسه ی آمریکا و اسرائیل برای هراس افکنی و اسلام ستیزی در دنیا بود که عربستان ابزار رسیدن به این هدف آمریکا و اسرائیل شده است.

وی یادآور شده : امروزه یکی از اهداف دشمنان و خصوصا آمریکا و اسرائیل برای انحراف افکار عمومی از مسئله ی فلسطین و فراموشی جنایات اسرائیل در سرزمین های اشغالی ایجاد درگیری در دنیای اسلام و سرگرم نمودن مسلمانان با مشکلات و مسائل داخلی دنیای اسلام است.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان افزود: همه ی ما مسلمانان با پیروی از شعار هیهات من الذله امام حسین (ع) محکم و با استقامت در مقابل دشمنان ایستاده ایم و نام اسلام را با انقلابمان در جهان مطرح کنیم

ارسال نظرات