مراسم عاشورای حسینی امروز با حضور هیئت ها و گروه های مذهبی و عموم شهروندان عزادار در شهر کامیاران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۸۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این مراسم معنوی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی با طی مسافت های میدان امام(ره) به میدان آزادی و مسجد امام حسین(ع) به این میدان، یاد وخاطره شهدای روز عاشورا را گرامی داشتند.

حجت الاسلام علی اشرف علیمحمدی امام جمعه اهل تشیع کامیاران در سخنانی پس از تسلیت ایام محرم و روز عاشورا، همه مسلمانان را به توسعه اتحاد و وحدت اسلامی فرا خواند.

وی اظهار داشت: امروزه مسلمانان شجاع و دلیر در کشورهای سوریه، فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و.. در برابر دشمن نادان و تروریست وهمچنین استکبار جهانی زیر پرچم "لبیک یارسول الله(ص)"گرد آمده اند و با تمام توان به سوی پیروزی حرکت می کنند.

امام جمعه اهل تشیع در ادامه بیان داشت: دعای امروز ما در این ظهر عاشورا این است که امام زمان(عج) ظهور نماید و دیگری اینکه دو دشمن اصلی مسلمانان یعنی آمریکا و اسرائیل نابود شوند.

علیمحمدی با اشاره به عزت دین اسلام اظهار کرد: اسلام دین عزت وآزادگی است و بزرگان دین مانند حسین(ع) نمادهای این عزت و بزرگی هستند، امید ماهم این است که عزت اسلامی به سرزمین های اسلام بازگردد.

میکائیل ساعدی جانشین فرمانده سپاه کامیاران و مدیر اجرائی هیئت رزمندگان اسلام در سخنانی با اشاره به آزادگی امام حسین (ع) ابراز داشت: این آزادگی از کودکی و توسط آل پیامبر به ایشان آموخته شده بود و این امام بزرگوار همیشه آزادمرد تاریخ باقی خواهد ماند.

وی درباره مراسم عزاداری شب عاشورا اعلام کرد: تمام عزاداران و هیأت شهرستان در مسجد امام حسین(ع) جمع شده و همصدا و هماهنگ به یاد شهیدان عاشورا نوحه سرداده و سینه زنی خواهیم کرد.

در ادامه مراسم امروزعاشورای حسینی، شرکت کنندگان در عزاداری به سوی مساجد و تکایا حرکت کردند که نماز روز عاشورا را با حس و حالی روحانی و معنوی به جا آورند.

ارسال نظرات