هم‌زمان با عاشورای حسینی سراسر استان یزد در ماتم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشست و ندای لبیک یا حسین(ع) در استان یزد طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۱۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: هیئت‌های عزاداری استان یزد امروز، هم‌زمان با عاشورای حسینی، از ساعت‌های ابتدایی روز در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزارادای پرداختند.

هیئت‌های عزاداری با حضور در مسجد حظیره به عزاداری پرداخته و با سردادن ندای لبیک یا حسین(ع)، در سوگ مظلومیت سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفای ایشان گریستند.

امروز مساجد، حسینه‌ها و امامزادگان استان یزد میزبان عزاداران به ویژه جوانان ولایت مدار و عاشق اهل بیت(ع) بود، که با حضور پرشور خود در بین هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) به سوگواری عاشورای حسینی پرداختند.

عزاداران حسینی در استان یزد امروز هم‌زمان با فرارسیدن زمان نماز ظهر، اقامه نماز جماعت را بر هر کاری مقدم دانسته و به تأسی از امام حسین(ع) نماز ظهر عاشورا را با حضور پر شور خود اقامه می‌کنند.

حرکت کاروان‌های نمادین اسراء و تعزیه‌خوانی از دیگر برنامه‌های ویژه روز عاشورا در یزد است، که با شور و حرارت حسینی در بین مردم استان دارالعباده انجام می‌شود.

یکی از رسم‌های استان یزد در عزاداری حرکت هیئت‌های سینه‌زنی و حضور در محل عزادرای دیگر هیئت‌های است، در این مراسم هیئت‌ها با تعیین وقت قبلی اقدام به نوحه‌سرایی و سینه‌زنی کرده و ایام شهادت امام حسین(ع) را به هیئت میزبان تسلیت می‌گویند.

هیئت میزبان هم به رسم مهمان‌نوازی و تشکر از این حضور دو قواره پارچه ترمه که ویژه استان یزد است را بر دوش مداح و مسئو ل هیئت می‌اندازند.

 

ارسال نظرات