خبرهای داغ:
مردم عزادار و ولایت مدار استان کرمانشاه در سالروز شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفایش با برگزاری آیین های سوگواری به سر و سینه زدند.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۲۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، امروز شنبه و مصادف با روز عاشورای حسینی، کرمانشاه هم نوا با سایر شهرهای ایران غرق در سوگ سرور و سالار شهیدان عالم اباعبدالله الحسین و یاران باوفای آن حضرت بود.

کرمانشاهیان ولایتمدار که روز گذشته نیز در مراسم تاسوعای حسینی حضوری باشکوه داشتند امروز و همزمان با دهم عاشورا روز شهادت سرور آزادگان عالم و ۷۲ شهید دشت کربلا هم با حضور گسترده در سطح شهر و در قالب دسته‌جات و هیئت های عزاداری به نوحه خوانی وسینه زنی پرداختند.

دسته های مختلف عزاداری که از کودکان خردسال تا افراد بسیار مسن در آن دیده می شدند با سر دادن نوای «یا حسین و یا ابالفضل» و شعارهای «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» یکبار دیگر عشق و ارادات خود را به سرور و سالار شهیدان عالم نشان دادند.

گروه ها و هیئات عزاداری با بر افراشتن پرچم های سیاه و بیرق های عزا، صحنه هایی ازدشت کربلا را به نمایش گذاشته و در غم شهیدان دشت نینوا به نوحه خوانی و زنجیرزنی پرداختند.

نوحه «شیرین شمامه نوبرم» به یاد طفل شش ماهه کربلا از جمله نوحه هایی بود که با اجرای هیئت های عزاداری در سطح شهر طنین انداز شده بود.

سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) همچنین با حضور در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی که در مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، به یاد غربت و مظلومیت شهدای دشت کربلا بر سینه زدند و گریستند.

پیوستن دسته های سینه زنی به اجتماع بزرگ عزاداران شکوه خاصی به مراسم امروز داده بود که همگی نشان از دلبستگی و عشق و ارادت کرمانشاهیان به سرور و سالار آزادگان عالم امام حسین (ع) داشت.

قربانی کردن در مقابل دسته های عزاداری، توزیع نذری و طبخ و توزیع غذا میان نیازمندان هم از جمله اموری بود که مردم سعی داشتند با انجام آن ارادات خود را به سالار شهیدان نشان دهند.  

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت علاوه بر کرمانشاه در سایر شهرستان های استان نیز برگزار شد و امروز تمام کرمانشاه به یاد مظلومیت شهدای نینوا غرق در سوگ و ماتم بود.  

گفتنی است، نماز ظهر عاشورا در کرمانشاه نیز به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان اقامه خواهد شد.

ارسال نظرات