نمازگزاران سوگوار و سیاهپوش پایتخت شور وشعور حسینی ایران اسلامی در صفوف به هم پیوسته در مقابل عظمت و عشق حسین ابن علی(ع) به درگاه احدیت سرتعظیم فرود آوردند.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۴۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، عزاداران حضرت اباعبدلله الحسین(ع) ظهر روز عاشورا به یاد رشادت ها و فداکاری های آن حضرت و به یاد ظهر عاشورای امام حسین(ع)، نماز ظهر را در خیابان امام به امامت آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان اقامه شد.

هیات های عزادار، که در معابر عمومی در حال سوگواری بودند، با شنیدن ندای الله اکبر موذن متوقف شدند و در همان محل نماز ظهر عاشورا را در صفوف به هم فشرده و با دل آکنده از بندگی خدا اقامه کردند.

حضور جوانان و نوجوانان در بر پایی نماز ظهر عاشورا صحنه ای با شکوهی خلق کرده بود.

یکی از اصحاب نگاهی به آسمان می کند و از وقت مطلع می شود. عرض می کند: یا اباعبدالله ! ظهر است و دوست داریم که آخرین نماز را با شما به جماعت بخوانیم. حالا این کیست که این حرف را می زند؟ مردی که از آن آخرین غربال بیرون آمده، در خدمت امام و آماده شهادت است. حال ببینید امام درباره او چه دعایی می کند؟ فرمود: "ذکرت الصلاة" به یاد نماز افتادی خدا تو را از زمره نمازگزاران قرار بدهد.

یکى از درس هاى آموزنده نهضت سالار شهیدان حضرت حسین بن على علیه السلام پیوند آن با عبادت و نماز است ، به گونه اى که ظهر خونین عاشورا براى همیشه، همراه با کلمه نورانى نماز در خاطر تاریخ مانده است.

یکى از شهداى کربلا نیز در هنگامى به شهادت رسید که از امام حسین علیه السلام محافظت مى کرد تا آن اسوه نمازگزاران نماز بخواند. این درس است که اهمیت نماز را بیان مى کند و غفلت از آن هرگز روا نیست.

واقعه عاشورا پایه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد که از جمله پیام های فرهنگی آن می توان به مقاومت در برابر ظلم، به اثبات رساندن پیام حق، مردانگی، کرامت انسانی، عبودیت خداوند وجان فشانی در برابر ارزش های مقدس است.

ارسال نظرات