با حضور پرشور و شعور عزاداران ندای لبیک یا حسین(ع) در اردبیل طنین‌انداز شده و مردم این خطه حسینی و ولایی با سید‌الشهدا(ع) اعلام وفاداری کردند.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۵۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، تجمع عظیم عاشورایی مردم اردبیل در میدان عالی‌قاپوی اردبیل عصر امروز در حالی برگزار شد که تجمع‌کنندگان و عزاداران حسینی با شعار لبیک یا حسین با سید‌الشهدا(ع) اعلام وفاداری کرده و نشان دادند که ادامه دهنده راه اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند.

این تجمع عظیم که هم‌زمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار شد، مردم حسینی و ولایت‌مدار استان اردبیل با حضور پر شور خود در مراسم عاشورای حسینی با آرمان‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تجدید بیعت کرده و حماسه‌ای حسینی خلق کردند.

عاشوراییان اردبیل در حالی که با نجواهایی به زبان محلی در مصائب دشت کربلا بر شهدا و اسرای کربلا می‌گریستند بر ادامه راه و اهداف سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا تاکید کرده و اعلام کردند که تا پای جان از آرمان‌های اسلام و عاشورا دفاع خواهند کرد.

امروز از پیر و جوان، کوچک و بزرگ، مرد و زن و از هر قشری و گروهی مردم عاشورایی استان اردبیل آمده بودند تا فریاد «هیهات منا الذله» سر داده و یک بار دیگر عشق، علاقه و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت(ع) را نشان دهند.

این حضور حماسی و عاشورایی بیانگر ادامه راه و اهداف و آرمان‌های حضرت سید‌الشهدا(ع) و عاشورا بود که مردم با حضور و فریادهای لبیک یا حسین(ع) آن را به نمایش گذاشتند و با اتحاد و همدلی یک‌صدا فریاد اعلام وفاداری با اباعبدالله‌الحسین(ع) را سر دادند تا دشمنان به خود جرات نگاه چپ به آرمان‌های اسلام را ندهند.

در این تجمع که آحاد مردم و شرکت‌کنندگان در سوگ سیدالشهدا(ع) و 72 تن از یاران باوفایش رخت سیاه عزا بر تن کرده بودند با شور و شعور مثال زدنی و حضوری گسترده و باشکوه به شکل منسجم و منظم فریادهای لبیک یا حسین(ع) سر داده و بار دیگر عشق به ولایت را به جهانیان نشان دادند.

مردم عاشورایی اردبیل با سر دادن شعارهایی همچون «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب»، «هیهات من‌الذله»، «دردی‌میزین درمانی حسین‌دی / روحی‌میزین ریحانی حسین‌دی، عشقی‌میزین سلطانی حسین‌دی / شاه کربلا فخر اولیا حسین‌دی»، «بهشت ارزانی خوبان عالم / بهشت ما تماشای حسین است» بر تداوم اهداف قیام کربلا تاکید کردند.

شاعران، مداحان و سخنرانان در این مراسم معنوی و حماسه عاشورایی مردم اردبیل از رشادت‌ها و مصائب و اهداف کربلا گفته و از مردم خواستند که ادامه‌ دهنده آرمان‌ها و اهداف سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا بوده و از این آرمان‌ها صیانت کنند.

امروز بساط نذر و احسان نیز داغ بود و مردم عاشق امام حسین(ع) اردبیل با نذر و نذورات خود از عزاداران در مسیرهای مختلف پذیرایی می‌کردند.

این مراسم باشکوه که هم‌زمان با استان اردبیل در سایر شهرهای استان تا اذان مغرب به طول انجامید، از شبکه‌های استانی، سراسری و بین‌المللی نیز پخش شده و این شور و شعور حسینی و عاشورایی برای مردم جهان به نمایش در آمد.

ارسال نظرات