خطیب جمعه کوثر:

مکتب حسین(ع) عاری از احساسات است و حکم عقلانیت و آزادگی دارد

مداحان، شاعران و ... سعی به تحریک احساسات مردم با جملات کذب و من درآوردی نکند؛ چرا که مکتب حسین(ع) حکم عقلانیت و آزادگی دارد.
کد خبر: ۸۵۸۴۵۷۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت الاسلام بیگی، خطیب جمعه کوثر در خطبه های نماز جمعه شهرستان کوثر با اشاره به ایام سوگواری اباعبد الله الحسین اظهار کرد: مداحان، شاعران و ... سعی به تحریک احساسات مردم با جملات کذب و من درآوردی نکند؛ چرا که مکتب حسین(ع) کاملاَ عقلانی است، واقعه کربلا مملو از عقلانیت بوه و احساسات در آن بی معنی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مکتب حسینیت اختلاف و دوگانگی وجود نداشته و نخواهد داشت، وحدت بین مسلمین اولین رکن اسلام است؛ چرا که از فتنه و تفرقه حتی دشمن هم سودی نخواهد برد پس یکپارچگی خود در ایام سوگواری اباعبد الله الحسین و حتی در دیگر امورات زندگی خود حفظ کنید.

خطیب جمعه کوثر به انحرافاتی که در دستجات حسینی وجود دارد اشاره کرد و افزود: این انحرافات هشداریست برای مسلمین که حتی به دستجات حسینی هم کشیده شده است و این مسئله بر این صدق میکند که یک شخص فکر می کند که با گریه کردن به حسین و اهل بیت حضرتش گناهان وی بخشوده شده و یا حسینی بوده و در آینده حسینی خواهد ماند؛ اما نباید ظاهر خود را حسینی کرد بلکه با عمل به آرمانهای حسین(ع) باطن خود را هم حسینی کنیم.

حجت الاسلام بیگی با بیان اینکه در ایران اسلامی امنیت جانی و مالی وجود دارد افزود: این امنیت حتی در ابرقدرتمند ترین کشور جهان همانند آمریکا وجود ندارد؛ چرا که در این کشور غطدار ولایت وجود ندارد.

وی ادامه داد: ولایت شرط اول اهل بیت (ع) بوده و امنیت امروز ایران اسلامی را رقم زده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر در بخش دیگری از سخنان خود رعایت حجاب اسلامی در بین دستجات حسینی و احسانات را از جمله مهمترین امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: مراقب باشید دشمنان اسلام که فقط 137 شبکه فارسی زبان ماهواره ای مختص ایران اسلامی تدارک دیده است فقط برای اینکه افکار مسلمین بخصوص جوانان ایرانی را حتی در ایام سوگواری امام حسسین( ع) مخدوش کند.

امام جمعه کوثر خاطر نشان کرد: پیام عاشورا حکم حجاب دارد و اگر این فریضه را جامع عمل بپوشانیم مطمئن باشید که دشمن هیچ راه نفوذی برای ایران اسلامی نخواهد داشت.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اداره تبلیغات اسلامی کوثر اظهار کرد: شهر گیوی در حوزه اعزام روحانیون به شهر و روستاهای شهرستان نه تنها در استان بلکه در کشور نمونه است؛ چرا که توانسته است در 10 روز اول ماه محرم 85 روحانی به روستاهای این شهرستان اعزام کرده و دین مبین اسلام و مکتب حسینی را تبلیغ و ترویج دهد.

وی در پایان خطبه های خود یاد مفقودین و شهدای فاجعه منا را گرامی داشت.

ارسال نظرات