لزوم استمرار برپایی محافل قرآنی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: متأسفانه اقدام جدی برای تغییر نگرش عموم نسبت به اهمیت قرآن در سوگواری امام حسین(ع) صورت نگرفته، همچنین شیوه عزاداری مرسوم به گونه‌ای است که جایی برای پرداختن به قرآن نمی‌گذارد.
کد خبر: ۸۵۸۴۵۸۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با اشاره به اهمیت قرآن در نهضت امام حسین(ع) گفت: ایشان برای احیای عترت و قرآن و تأکید بر پیوند این دو به شهادت رسیدند، امروز نوبت ما مسئولین است که برای جاودانگی این میراث برنامه‌هایی جامع‌تر ارائه دهیم.

ضعف محافل قرآنی در ایام محرم قابل دفاع نیست

وی تصریح کرد: در یک نگاه کلی قبول داریم وضعیت محافل قرآنی در ایام عزای حسینی قابل قبول نیست و باید بهتر از این باشد و با توجه به اینکه ضرورت تأکید بر قرآن به ویژه در ایام محرم که از بزرگترین اجتماعات تشیع به شمار می‌رود برکسی پوشیده نیست، باید فضای این ایام را طوری طراحی کنیم که تنها به سوگواری ختم نشود.

توجه مداحان به قرآن؛ مقدمه ورود قرآن به عزاداری‌ها

حجت‌الاسلام قربان‌پور با تأکید بر افزایش فضای قرآنی مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی، اظهار کرد: مداحان و مبلغان باید سعی کنند تا نوحه‌سرایی و سخنرانی‌های خود را منطبق با مضامین قرآنی ارائه دهند، این خود مقدمه‌ای برای حضور قرآن در محافل عزاداری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: استمرار برپایی محافل قرآنی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) نیاز به بسیجی همه جانبه و مستلزم برنامه‌های مستمر و مداوم است در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی منعقد شده و مفاد آن به استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است که بیانگر آمیختگی محافل قرآنی با سوگواری اباعبدالله(ع) است و ما نیز درصددهستیم این برنامه‌ها را در تمام هیئت‌های مذهبی با شدت بیشتری دنبال کنیم.

اقدامات فعلی قابل قبول اما ناکافی

حجت‌الاسلام قربان‌پور در تکمیل سخنان خویش افزود: با توجه به اینکه تلفیق محافل قرآنی با عزاداری یک اقدام کوتاه مدت نیست و باید با برنامه‌ریزی بلند مدت به نتیجه مطلوب رسید، اقدامات فعلی را در سطح استان قابل قبول اما ناکافی می‌دانیم و به دنبال نتایج بهتری هستیم.

اقدام جدی برای تغییر نگرش عزاداران نسبت به قرآن صورت نگرفته است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان افزود؛ کمرنگ بودن فضای قرآنی در ایام محرم صرفاً مختص استان نیست بلکه فضای عمومی جامعه به این منوال است، متأسفانه هنوز اقدام جدی برای تغییر نگرش عموم نسبت به اهمیت قرآن در سوگواری امام حسین(ع) صورت نگرفته است همچنین شیوه عزاداری مرسوم به گونه‌ای است که جایی برای پرداختن به قرآن نمی‌گذارد تغییر این نگرش‌ها همانطور که گفتم نیار به برنامه‌ریزی بلند مدت و البته توجه جدی سازمان‌ها دارد.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات