خبرهای داغ:
نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در مسجد جامع کبیر طبس به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان مقدم اقامه شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۰۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در مسجد جامع کبیر طبس به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان مقدم اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا روایتی است از جنس آسمان که هر صاحب دلی را متحیر می‌کند. گرمای شدید هوا، تشنگی فراوان‌، بی‌شرمی دشمنان‌، خطر تیرها و یورش‌های بی‌امان‌، اندوه شهادت یاران و بسیاری از علل و عوامل دیگر، هیچ کدام در آن روز تاریخی نتوانست کوچک ترین خللی در برپایی این فریضه مقدس ایجاد کنند و امام حسین(ع) این‌گونه راه را بر همه بهانه‌گران و مستمسکان برای ترک نماز بست و اهمیت و عظمت‌ آن را یادآور شد.

از اهداف بزرگ امام حسین(ع) برپا داشتن نماز اول وقت است همانطور که می‌دانید امام حسین(ع) در روز عاشورا با تمام مشکلات و در جنگ بودن نماز خود را به پا داشت و از این امر مهم قافل نشد.

حماسه عاشورا شورانگیز‌ترین و بزرگترین حماسه تاریخ بشری است که احساسات میلیون‌ها انسان را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز در گذشته است و شگفت و تعجب از اینکه قداست خویش را در میان سایر ادیان نیز حفظ کرده و در اینجا نهضت حسینی توسعه یافته «کل ارض کربلا» گویا همه جهان زمین کربلاست.

سید الشهداء، در سخت ترین شرایط و در حین جنگ ، نماز را در اول وقت اقامه نموده و هیچ چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود، نمى گوید اول جنگ و بعد نماز، او این درس را از پدر بزرگوارش على علیه السلام آموخت . که روزى در جنگ صفین حضرت على علیه السلام در حالى که مشغول جنگ بود مرتب به خورشید نگاه مى کرد، ابن عباس عرض کرد: یا امیرالمومنین ! این چه کارى است که شما انجام مى دهید؟
حضرت فرمود: نگاه مى کنم تا موقع فرا رسیدن ظهر، نماز را (در اول وقت) بخوانم.
ابن عباس گفت : آیا حالا وقت نماز است ؟ ما مشغول جنگ هستیم.
حضرت فرمود: مگر ما براى چه چیزى مى جنگیم ؟ به درستى که ما براى نماز جنگ مى کنیم.
ابن عباس گفت : نماز شب على علیه السلام حتى در لیلة الهریر هم ترک نشد بیاییم مثل اصحاب امام حسین عمل کنیم ، هنگام ظهر بشتابیم به سوى نماز، و نماز را به یاد بیاوریم تا مشمول دعاى امام حسین علیه السلام شویم : ذکرت الصلوة جعلک الله من المصلین الذاکرین ؛ نماز را یاد کردى خدا تو را از نمازگزاران قرار بدهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها