مردم اهل تسنن عنبران در روز عاشورای حسینی با حضور در سطح شهر در سوگ شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا و یاران با وفای ایشان عزاداری کرده و ارادت و عشق خود را به ایشان و اهل بیت پیامبر (ص) اعلام می کنند.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۲۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، مردم اهل تسنن عنبران مراسمات و عزاداری های کم نظیری در روز عاشورا دارند به طوریکه عزاداری هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری همراه با عَلَم از مسجد خلیفه شریف عنبران شروع‌شده و تا مقابل مسجد جامع ادامه می‌یابد.

مردم در بازار عنبران همراه با نوحه‌خوانی عزاداری کرده و با شاخسی زدن و سینه‌زنی به محله امین جان می‌روند. بعد از حضور دسته عزاداری عنبران در محله امین جان، دسته عزاداری این محله نیز برای عزاداری در مراسمات عزاداری عنبران حضور پیدا می‌کنند. حضور دستجات عزاداری در مراسمات یکدیگر موجب افزایش مودّت و دوستی بین آن‌ها می‌شود.

عزاداران اهل تسنن عنبران توأم با سینه زنی " حیدر، علی" ، " شاخسی، واخسی" ، " شهید، یا امام حسین" ، " حسن، حسین" بیان می کنند.

عزاداری مردم اهل تسنن عنبران در روز عاشورا در نوع خود کم نظیر بوده و حتی می توان گفت که از مراسم عزاداری مرکز شهرستان نیز با شور و شوق و عظمت خاصی برگزار می شود.

ارسال نظرات