از قرن ها پيش عاشورا به عنوان تجلي روز درگيري حق و باطل و روز فداکاري و جانبازي در راه دين و عقيده، شناخته شده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۴۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، امام حسين (ع) در اين روز، با ياراني اندک ولي با ايمان و صلابت و عزتي بزرگ و شکوهمند با سپاه سنگدل و بي دين حکومت يزيد به مقابله برخاست و حماسه اي خلق کرد که حتي با يادآوري آن مي توان به عظمت اين نهضت حسيني پي‌برد.
او و يارانش کربلا را به صحنه هميشه زنده عشق خدايي و آزادگي مبدل ساختند. امام حسين(ع) که به دعوت اهل کوفه از مکه عازم اين شهر بود تا به شيعيان انقلابي بپيوندد و رهبري آنان را به عهده گيرد، پيش از رسيدن به کوفه، در کربلا به محاصره نيروهاي ابن زياد در آمد و چون حاضر نشد ذلت تسليم و بيعت با حکومت غاصب و ظالم يزيدي را بپذيرد، سپاه کوفه با او جنگيدند.
امام حسين (ع) و يارانش روز عاشورا لب تشنه با رشادتي شگفت تا آخرين نفر جنگيدند و به شهادت رسيدند و بازماندگان اين قافله نور، به اسارت نيروهاي ظلمت درآمده به کوفه برده شدند.
هفتاد و دو تن ياران شهيد او، بزرگترين حماسه بشري را آفريدند و ياد خويش را در دل تاريخ و وجدان بشرهاي فضيلت خواه، ابدي ساختند.
عاشورا يک حادثه نیست بلکه يک فرهنگ است، فرهنگى برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حياتى را در استحکام ريشه ها، رويش شاخه ها و رشد بار و برهاى آن ايفا کرده است. قيام عاشورا از سال 61 هجرى تا امروز همچون چشمه اى جوشان و خروشان از آب زلال و گواراى خود تشنگان معرفت و حقيقت را سيراب کرده، و الهام بخش بسيارى از نهضت هاى حقّ عليه باطل بوده است.
هنوز هم بشريّت، تشنه درس هاي "مكتب عاشورا"ست، مكتبي كه الفباي آن، فداكاري، جانبازي، خلوص و خدامحوري است. عاشورا گرچه يک روز بود، اما دامنه تاثير آن تا ابديت کشيده شد و چنان در عمق وجدان ها و دل ها اثر گذاشته که همه ساله دهه محرم و به ويژه عاشورا، اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حريت و اسوه جهاد و شهادت، حسين بن علي(ع) مي گردد و همه، حتي غير شيعه، در مقابل عظمت روح آن آزاد مردان تعظيم مي کنند.
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَابْنَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ اَميرِالْمُؤْمِنين ، وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيّينَ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَا بْنَ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمينَ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَاللهِ وَابْنَ ثارِه ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِكَ ، عَلَيْكُمْ مِنّى جَميعاً سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ
حسين(ع)، هم "راه" است و هم "راهنما". هم كاروان است و هم قافله سالار. حسين(ع)، كشتي نجات و مشعل هدايت است. حسين(ع)، چشمه اي از حقيقت و حرّيت است كه تا ابد كام تشنگان آزادي را سيراب مي سازد.
ايام سوگواري شهادت سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) و باب الحوائج حضرت عباس (ع) را به تمام مسلمانان جهان تسليت عرض مي نماييم.

ارسال نظرات