امام جمعه اهل سنت عنبران محله بندر آستارا:
امام جمعه اهل سنت عنبران محله بندر آستارا با بیان اینکه واقعه عاشورا زاییده‌ جدایی امت از رهبری است، گفت: ما باید از این واقعه و مصیبت درس عبرت بگیریم و همیشه گوش به فرمان رهبری باشیم تا چنین وقایعی پیش نیاید.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۶۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آستارا، شیخ جابر عباداللهیان، امام جمعه اهل سنت عنبران محله بندر آستارا شب گذشته در مراسم شام غریبان که با حضور فرماندار، بخشدار بخش مرکزی، مدیر اداره آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین محلی و عاشقان اهل بیت(ع) درمسجد حضرت رسول اکرم(ص) عنبران برگزار شد، شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت و افزود: حضرت امام حسین(ع) تفسیر کامل « بسم الله الرحمن الرحیم » می‌باشد.

وی با بیان اینکه ابن زیاد با شهید کردن امام حسین(ع) در واقع حق را شهید کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) حق و ابن زیاد باطل بود.

امام جمعه اهل سنت عنبران محله بندر آستارا تصریح کرد: هر زمانی عاشورا و هر مکانی کربلاست و هر زمان حق و حقیقت را دیدیم حق را انتخاب کنیم و در مقابلش تعظیم کنیم.

شیخ عباداللهیان گفت: امام حسین(ع) متعلق به تمام ادیان الهی است و مخصوص یک دین و مذهب نیست.

وی نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما به دست فراموشی سپرده می‌شود و همه ما وظیفه داریم به نهادینه کردن این امر در جامعه همت داشته و این فریضه را در جامعه نهادینه کنیم.

شیخ عباداللهیان در پایان با بیان اینکه واقعه عاشورا زاییده‌ جدایی امت از رهبری است، گفت: ما باید از این واقعه و مصیبت درس عبرت بگیریم و همیشه گوش به فرمان رهبری باشیم تا چنین وقایعی پیش نیاید.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم حاضرین با سینه‌زنی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات