خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی ضمن تاکید بر گستره بصیرتی توسط قیام امام حسین (ع) تنها راه سربلندی ایران اسلامی در برابر دشمنان را تقویت درس های عاشورا در بین ابناء جامعه دانست.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۹۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با آثار عاشورا پس از این واقعه و ادامه این نهضت در طول تاریخ عنوان کرد: عاشورا و آثار و شور حال آن تنها یک دهه نیست که پس از  گذشت آن تا سال دیگر فراموش شود.

وی ادامه داد: عاشورا در همه زمان ها جریان دارد و درس های آن باید هر روز سر لوحه برنامه زندگی ما باشد، همان طور که در طول دفاع مقدس رزمندگان ما این رویه را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام معبودی در ادامه به تاثیرات تاریخی واقعه عاشورا اشاره و توضیح داد: امام حسین (ع) با فدا کردن جان خود چهره سخیف بنی امیه را شناساند و مردم دشمن زیر پوستی را به درستی شناختند و اثر دیگر آن شناساندن عزمت خاندان پیامبر به افراد جامعه بود.

این مسئول اذعان کرد: پس از این واقعه و با  بصیرت دهی که توسط امام سجاد (ع) و زینب کبری(س) صورت گرفت مردم درس های این نهضت را دریافتند و در ادامه شاهد شکل گیری نهضت های متعدد  بیداری  توسط مردم هستیم.

حجت الاسلام معبودی توضیح داد: مردم در آن برهه زمانی متوجه شدند بدعت در دین و  جامعه فراوان شده و از فرهنگ اصیل نبوی به شدت دور شده اند و تلاش ها به سمتی جهت دهی شد که فاصله تفکرها از بین برود.

وی ادامه داد: مردم متوجه شدند برای حفاظت از دین نباید بی تفاوت بود چرا که نتیجه بی تفاوتی به بار آوردن فاجعه کربلا است.

حجت الاسلام معبودی با تاکید بر اصل امر به معروف متذکر شد: امر به معروف اصلی است که هیچ گاه نباید از نظر ها فراموش شود، روح اسلام تا زمانی زنده است که مسلمانان رفتار یکدیگر را اصلاح کنند.

امر به معروف و نهی از منکر راه مبارزه با بذر نا پاکی است که همواره ایادی شیاطین آن را در جامعه پراکنده می‌کند.

این مسئول در ادامه گفت و گو با اشاره بر اصل آزادگی که در بیانات امام حسین (ع) در روز عاشورا نمود ویژه ا‌ی دارد اظهار کرد: در سایه آزادگی بنده می تواند به کمال بندگی در درگاه معبود برسد، آزادگی می تواند سبب شود انسان زیر زنجیر اسارت ظالمان نرود.

معبودی تصریح کرد:  از درس‌های بزرگی که توسط ابا عبد الله در روز عاشورا عنوان شد سعادتمند زندگی کردن در سایه آزادگی بود، ایشان تاکید دارند که انسان تنها در سایه عزت و آزادگی می تواند به کمال برسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  در پایان دشمنان انقلاب را در برابر فرهنگ عاشورایی خوار دانسته خاطر نشان کرد: دشمن می داند که عاشورا و فرهنگ کربلا تاثیرات بلندی بر روح و جان مسلمانان به ویژه شیعیان دارد و تا زمانی که این تاثیرات ادامه داشته باشد تمام نقشه های شوم آنان شکست پذیر است، به همین علت نیز ما باید همواره در تلاش باشیم تا ضمن حفظ این فرهنگ در بین ابناء جامعه بر شکوفایی هر چه بیشتر آن همت کنیم.

1004/ت30/ب    

ارسال نظرات
پر بیننده ها