فردا؛ نشست روساي مراجع ملي مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنجگانه آسياي مركزي برگزار مي‌شود

مديركل روابط بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاري نشست روساي مراجع ملي مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنجگانه آسياي مركزي در تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۴۷۳۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمود بيات در اين رابطه گفت: ايده تشكيل گروه چهارجانبه متشگل از كشورهاي روسيه، تاجيكستان، افغانستان و پاكستان توسط روسيه با هدف مقابله با كشت و توليد و قاچاق مواد افيوني در سال 2010 مطرح و اولين نشست آن در همان سال به ميزباني روسيه برگزار شد.

وي افزود: دومين نشست آن نيز در سپتامبر 2011 در كابل تشكيل شد و در آن جلسه، كشورهاي ايران، هند، قزاقستان، قرقيزستان، ازبكستان، آمريكا، تركيه، تركمنستان و نمايندگاني از سازمان‌هاي بين‌المللي حاضر در افغانستان در مقام ناظر شركت داشتند.

مديركل روابط بين‌الملل ستاد ادامه داد: سومين نشست اين گروه چهارجانبه در سپتامبر 2012 تشكيل و نقشه راهي براي سال‌هاي 2012- 2017 امضا شد و بيانيه مشتركي را در حوزه مبارزه با مواد مخدر صادر كردند.

بيات با بيان اينكه چهارمين نشست اين گروه در اسلام آباد پاكستان در اكتبر 2013 برگزار شد، گفت: ويكتور ايوانف رييس هيات روسيه، در آن جلسه پيشنهاد الحاق جمهوري اسلامي ايران را به گروه چهار جانبه داد كه اعضا با اين پيشنهاد در پنجمين نشست آن در مسكو در مي 2014 ، موافقت كردند.

وي گفت: در راستاي موافقت اعضا با ارتقاء‌گروه به گروه پنجگانه گروه، پايتخت جمهوري اسلامي ايران، فردا ميزبان ششمين نشست روساي مراجع ملي مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنجگانه آسياي مركزي ‏مي‌باشد و اميدواريم اين نشست، نقش مهمي در تقويت مبارزه و كنترل مواد مخدر و جرايم مرتبط با آن در منطقه داشته باشد.

گفتني است در اين نشست، دكتر عبد الرضا رحماني فضلي وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، سلامت عظيمي وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان، ويكتور ايوانف رييس سرويس مبارزه با مواد مخدر روسيه، معاون آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجيكستان و معاون وزير كشور و مبارزه با مواد مخدر پاكستان به عنوان روساي اين گروه ائتلاف پنجگانه حضور دارند و به ايراد سخنراني مي‌پردازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار