خبرهای داغ:
معنای دقیق «هیهات منا الذله»

هشدار سخنرانان و مداحان نسبت به حفره‌های «برجام»

دعا برای نابودی دشمنان اسلام و انقلاب و دور شدن خطر از کشور به دلیل نفوذ از طریق برجام هم پای ثابت مجالس عزاداری دهه اول محرم امسال بود؛ مجالسی که نشان داد مردم ایران به حد اعلای بلوغ سیاسی رسیده‌اند و دیگر نمی‌توان با بخشنامه و بیانیه اطلاعات غلط را برای آنان جایگزین واقعیات کرد.
کد خبر: ۸۵۸۴۷۴۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

وقتی رهبر انقلاب صراحتا می‌فرمایند که "هیات امام حسین(ع) سکولار نیست و ما هیات سکولار نداریم"، این انتظار در میان مردم وجود دارد که منبری‌ها و مداحان نیز به این نکته دقیق رهبری لبیک بگویند و به فرموده حضرت روح‌الله(ره) به سراغ "اشک سیاسی" بروند؛ رویکردی که فضای خاص سیاسی کشور دراین ایام سبب شد تا به خوبی مجالس عزاراداری سالار شهیدان به محلی برای تفکر و ترویج اندیشه انقلابی تبدیل شود.

 به گزارش خبرگزاری بسیج، ماجرای پذیرفتن برجام توسط دولت و نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره نقاط ضعف و خطرناک این معاهده بین‌المللی، امسال به خوبی در هیات‌های مذهبی نمود داشت و سخنرانان و مداحان به بصیرت افزایی در این زمینه پرداختند.

 حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری در سخنان خود، به مسائل سیاسی کشور کنایه‌ای زد و گفت: "اينكه آدم بخواهد جمع بين دنيا و آخرت كند، يعني هم نماز بخواند، هم دين داشته باشد; نه با يزيد بجنگد نه با سيّدالشّهدا(ع); و اراده جمع بين اينها داشته باشد، موجب شد قدم به قدم آمدند به لشكر نخيله! آمدند با اين نيّت كه انشاءالله صلح مي‌شود! بعد هم گفتند: برويم كربلا انشاءالله اتفاقي نمي‌افتد! كم كم كار به جايي رسيد كه از همديگر سبقت مي‌گرفتند مبادا از غنيمت عقب بمانند و مبادا پيش ابن زياد بگويند: اين افراد كوتاهي كردند! غافل از اينكه: تنها ماندن سيّدالشّهدا(ع)، خود بزرگ‌ترين جرم است، لازم نيست با ايشان بجنگيم. همين كه دو صف ايجاد شد (صف سيّدالشّهدا(ع) و صف يزيد)، بايد به هر قيمتي شده در صف سيّدالشّهدا(ع) باشيم نه در صف ابن زياد، ولو آخر كار صلح شود. اينكه انسان خيال كند اگر كار به كشتار و ريختن خون سيّدالشّهدا(ع) نرسد، در لشكر ابن زياد بودن جرم نيست، از نقطه ضعف‌هاي اساسي است. عده‌اي بر اين فكر بودند كه مي‌شود مسلمان بود ولو زير چتر ابن زياد!"

 

وی اضافه کرد: "حضرت ابوالفضل(ع) سرآمد همه كساني بودند كه از روي بصيرت و درايت به حضرت پيوستند. اگر همه مقاتل را بگرديد، يك‌جا نمي‌يابيد كه مورخان نقل كرده‌اند كه حضرت پيشنهادي به امام داده باشند كه مثلاً برويد يا نرويد! جنگ كنيد يا نكنيد! زن و بچه با خودتان ببريد يا نبريد! كاملاً مي‌دانند كه سيّدالشّهدا(ع) موعظه لازم ندارند و اگر انسان مي‌خواهد بهره ببرد، بايد همراه حضرت شود."

 حجت‌الاسلام ماندگاری در مجلس عزاداری سیدالشهدا(ع) در اصفهان نیز با انتقاد از برخی رویکردهای دولت در زمینه توافق هسته‌ای، نهیبی تند به مشاوران دولت زد و گفت: "متاسفانه برخی از افراد می‌خواهند برای مذاکره کردن با یزید زمان، جشن ملیبرگزار کنند!"

 حجت‌الاسلام پناهیان نیز که علاوه بر سخنرانی در هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع)، شب تاسوعا در بین رهبری نیز حاضر شد، به ماجرای امان نامه شمر برای حضرت عباس(ع) اشاره کرد و گفت: "ما عباس می‌خواهیم که تا امام دستور نداده، با دشمن دست ندهد... اي عباس تو با دشمن دست ندادي و خدا دستان تو را قبول کرد. جانم به فداي دست هاي عباس که به دشمن دست نداد. به دشمن با غضب نگريستي و خدا چشمات را قبول کرد. عباس جلوي دشمن سر خم نکرد و خدا سر او را قبول کرد."

 علاوه بر اینها، مداحان و مرثیه‌خوانان نیز در اشعار خود تلاش کردند تا اشاراتی به مساله مذاکرات هسته‌ای داشته باشند و نسبت به خطرات آن هشدار دهند.

 مرتضی طاهری، از مداحان اهل بیت(ع) در بیت رهبری خواند: "وقتی که ز دستان علی جام بگیریم/ ما را چه نیاز است که برجام بگیریم."

 دکتر میثم مطیعی هم در دم پایانی مجلس عزاداری سالار شهیدان خواند: "مردیم و اهل رزمیم، نه سازش و نشستن/ با تیغ غیرت ماست، فرجام کار دشمن."

دعا برای نابودی دشمنان اسلام و انقلاب و دور شدن خطر از کشور به دلیل نفوذ از طریق برجام هم پای ثابت مجالس عزاداری دهه اول محرم امسال بود؛ مجالسی که نشان داد مردم ایران به حد اعلای بلوغ سیاسی رسیده‌اند و دیگر نمی‌توان با بخشنامه و بیانیه اطلاعات غلط را برای آنان جایگزین واقعیات کرد.

 این انتظار از دولت و مسئولان ارشد وزارت خارجه وجود دارد که به این هماهنگی گسترده مردمی در ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای اجرای برجام توجه کنند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رئیس جمهور تاکید کرده‌اند، با تمام قوا آماده جلوگیری از نفوذ دشمن با سوءاستفاده از متن توافق هسته‌ای باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار