یادواره 23 شهید و شهید علی اکبر چهرقانی، شهید شاخص استانی با همکاری سپاه ناحیه کمیجان و با حضور مسئولین شهرستان و خانواده های شهیدان، ایثارگران و مردم ولایی روستای چهرقان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۰۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
در این مراسم حجت الاسلام حق وردی استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه شهداء چه داشتند که به این مقام رسیدند و سرور و سالار شهیدان با نهضت و قیام خود چه پیامی برای ما داشته اند گفت: از قیام سید الشهدا (ع) 5 باور بدست آمده است و این باورهاست که شهداء را به این مقام رسانده است، که این باورها عبارت اند از:
1- خداباوری و توحید که اگر توحید به حد أعلی باشد شهیدانی چون برونسی و شهید بابایی پرورش می یابند که ای ن خداباوری شاخصه اول شهداست.
2- باور به کرامت انسانی که کرامت به دو صورت ذاتی و اکتسابی بدست می آید و شهدا با استفاده از کرامت اکتسابی به این آیه(سوره مبارکه حجرات آیه 13) دست یافتند.
3- رسیدن به اعتقاد و باوری قلبی، همان باوری که باعث شد اصحاب سیدالشهدا در کربلا به عبرت تاریخ مبدل شوند و امام خود را در ظهر عاشورا تنها نگذارند.
4- باور به استعدادهای درونی و الهی انسانی، همانطور که شهدایی چون شهید چمران موقعیت علمی خود را در خارج از کشور رها کرد و به میدان نبرد آمد، و یا شهید علی اکبر چهرقانی که با اینکه امکان تحصیل در انگلیس برایش فراهم شده بود دفاع از کشورش را در اولویت دید و همراه و همرزم حمزه جبهه های خوزستان و مالک اشتر جبهه های غرب شهید چمران را انتخاب کرد.
5- توجه به لزوم ایجاد حکومت اسلامی و صیانت از آن با شجاعت، که بر این اساس امام(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
حق وردی در پایان گفت: اگر بناست جامعه جهانی آماده ظهور حجت ابن الحسن (ع) شود و حکومت جهانی تشکیل شود باید به این 5 باور برسیم.
پس از سخنرانی حجت الاسلام حق وردی ، نادر قربانی از رزمندگان دفاع مقدس و همرزم شهید علی اکبر چهرقانی به بیان خاطره از دوران دفاع مقدس و شهید چهرقانی پرداخت.
در ادامه این مراسم با حضور مسئولین و خانواده شهید چهرقانی از مستند شهید چهرقانی رونمایی شد.
در پایان این مراسم به خانواده های این 24 شهید گرانقدر لوح یادبودی هدیه شد.
همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه فرهنگی ، نمایشگاه کتاب نیز دایر بود.

ارسال نظرات