مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:

بسیج سازندگی حامی کسب و کار خرد است

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج سازندگی حامی کسب و کار خرد است، گفت: با جذب 80 درصدی اعتبارات از ابتدای امسال تاکنون، بالغ بر 995 کارگاه تولیدی را با پرداخت بیش از 157 میلیارد ریال اعتبار، راه‌اندازی کردیم.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۰۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، یونس تجربه‌کار، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان گیلان امروز، 3 مهر در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی جزو اولویت‌های بسیج سازندگی است که در راستای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان به ویژه روستاها انجام می‌شود.

وی خواستار انعکاس عملکرد بسیج سازندگی در سطح استان و کشور شد و افزود: افزایش تولید و ایجاد اشتغال در کنار ایجاد انگیزه در دل روستاها برای کشاورزان از جمله اقدامات بسیج سازندگی است تا بتوانیم مانع از مهاجرت روستاییان شویم. بسیج سازندگی همچنین به ایجاد زمینه‌های لازم جهت فعالیت شهرنشینان در عرصه‌های اقتصاد مقاومی روستاها اقدام می‌کند تا روستاییان با اشتغال به کشاورزی، علاوه بر امرار معاش، به تامین امنیت غذایی کشور کمک کنند.

تجربه‌کار با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال 79 با دستور مقام معظم رهبری در سپاه تشکیل شد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در بهمن‌ماه سال 86 قانون بسیج سازندگی را تصویب و همه دستگاه‌ها را موظف کرد تا بسیج سازندگی را به عنوان یک دستگاه اجرایی بشناسند. در واقع بسیج سازندگی کمک‌کار دولت در محرومیت‌زدایی است که در همین راستا ارتباطات خوبی با دستگاه‌های اجرایی به ویژه معاونت عمرانی استانداری گیلان ایجاد کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در سطح روستاها در قالب «طرح هجرت»، گفت: 760 نفر از دانشجویان استان در قالب 34 گروه جهادی و 8 گروه از سازمان بسیج طلاب در تابستان امسال به مناطق محروم گیلان اعزام شدند. بتونه کردن انهار، تعمیر و بازسازی مدارس، مساجد، خانه‌های عالم و غسال‌خانه‌ها، برگزاری نشست‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی و فعالیت در حوزه‌ اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات این گروه‌های اعزامی است.

وی از اعزام تیم‌های تخصصی بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان جهت ویزیت رایگان خبر داد و عنوان کرد: برپایی بیمارستان صحرایی در یکی از روستاهای محروم شهرستان رودبار از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان است. بازگشایی راه‌، آبرسانی، تامین منبع آب، احداث خانه محرومین و بتونه کردن انهار از جمله اقدامات بسیج مساجد و محلات است.

بهسازی بیش از یکصد مدرسه در سراسر استان

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به سازماندهی 668 نفر در قالب 52 گروه جهادی در تابستان امسال، خاطرنشان کرد: امسال، یکصد و 9 مدرسه در سراسر استان با سازماندهی هزار و 158 نفر از دانش‌آموزان بسیج دانش‌آموزی در قالب «طرح هجرت 10 روزه» مرمت و بهسازی شدند. همچنین اردوهای یک‌روزه حلقه‌های صالحین در حوزه کاشت درختان و برداشت محصول با حضور 5 هزار و 244 نفر از بسیجیان برگزار شد.

وی از برگزاری طرح «بسیج؛ همگام با کشاورز» از سوی بسیج جامعه مهندسین کشاورزی خبر داد و یادآور شد: اردوهای 3 روزه بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و عمران با حضور 210 نفر در تابستان امسال برگزار شد. بسیج جامعه مهندسین کشاورزی با حضور در روستاها با الگوسازی و انتقال تجربیات علمی، به کار آموزش، مشاوره و ترویج محصولات کشاورزی می‌پردازند. 60 مهندس، 120 روستا را تحت پوشش خود قرار دادند.

تجربه‌کار با بیان اینکه بسیج سازندگی حامی کسب و کار خرد است، گفت: با جذب 80 درصدی اعتبارات از ابتدای امسال تاکنون، بالغ بر 995 کارگاه تولیدی را با پرداخت بیش از 157 میلیارد ریال اعتبار، راه‌اندازی کردیم.

وی پرورش ماهیان گرم‌آبی، زنبور عسل، دام سبک و سنگین و ماکیان را چهار عرصه فعال در گیلان دانست و بیان کرد: پرورش آبزیان(ماهی سردآبی و گرم‌آبی)، پرورش قارچ خوراکی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماکیان(کبک، بلدرچین، غاز، اردک و...)، پرورش شترمرغ و مرغ بومی، داربست نمودن باغات کیوی، کشت گیاهان دارویی، تولید ورمی کمپوست و پرورش زنبوز عسل از دیگر عرصه‌های حمایتی بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

این مقام مسئول بسته‌بندی مواد غذایی، ترشی‌جات مرباجات، لبنیات و ضایعات کشاورزی به عنوان خوراک دام و طیور را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه صنایع تبدیلی دانست و اضافه  کرد: طی 4 سال گذشته، تعداد 900 گلزار شهدا توسط سازمان بسیج سازندگی در گیلان ساماندهی شده‌ است. یکصد و 15 واحد مسکن محرومین را نیز با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و خیرین نیز تحویل مددجویان داده‌ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار