فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: شهادت یک انتخاب است و افراد به دنبال آن می‌روند و شهدا راه اتصال به خدا را نشان انسان‌ها می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۰۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز(3آبان) در یادوراه 74 شهید والامقام دستان طاهرگوراب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: اسلام با وجود علما و فقها حفظ شده و باید در یادواره‌های شهدا از وجود این عالمان ربانی استفاده شود.

 وی با بیان اینکه شهدا نیازی به مجالس و یادواره و یادبود ندارند، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا برای ماست و به درد زندگیمان می‌خورد تا راه درست را گم نکنیم.

 فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آیه 129 سوره آل عمران که خدا می‌فرماید شهدا زنده‌اند و در نزد من روزی می‌خورند، گفت: این آیه نشان از این موضوع دارد که شهدا زنده و در جامعه اثرگذارند و سبب تحول می‌شوند.

عبدالله‌پور با بیان اینکه امروز شهدا کشور را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: شهدا در فردای قیامت شفاعت کننده و ناظر بر اعمال و رفتار دنیوی ما هستند.

وی با بیان اینکه کسانی که عاشق شهدا هستند باید در انتظار شهادتشان باشند، خاطرنشان کرد:  ما باید تشنه شهادت و رهرو راه شهدا باشیم و شهدا را درک کنیم تا شهادت نصیب مان شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اعزام نوجوانان و جوانان به راهیان نور، اظهار کرد: این اردوی فرهنگی تاثیر بسزایی بر روی آنها می‌گذارد و سبب تحولشان می‌گردد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه تحولی که اردوی راهیان نور بر روی افراد دارد به سبب خاک پاکیست که شهدا در آنجا گام گذاشته‌اند، افزود: قلبی که یکبار هم نام خدا را نشنیده باشد شهید می‌تواند آن قلب را منقلب کند.

وی، حضور در مجلس شهدا را به معنی ادامه دادن راه شهدا عنوان کرد و گفت: شهادت یک انتخاب است و افراد به دنبال آن می‌روند و شهدا راه اتصال به خدا را نشان انسان‌ها می‌دهند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خداوند باری تعالی از روز آغاز خلقت برای شهدا حسابی باز کرده است، تصریح کرد: تا زمانی که ما در مسیر شهدا قدم بر می‌داریم، وجود شهدا اجازه نمی‌دهد خطری و اتفاقی کشور را تهدید کند.

عبدالله‌پور با بیان اینکه باید با شهدا انس داشته باشیم، خاطرنشان کرد: به پدر و مادر شهدا باید احترام بگذاریم زیرا احترام به آنها عاقبت بخیری می‌آورد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا داشته باشند، همانطور که پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) نسبت به خانواده جعفر طیار داشت، اظهار کرد: همان‌طوری که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و حضرت سجاد(علیه‌السلام) یاد شهدای دشت کربلا را زنده نگه داشتند ما هم باید یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را زنده نگه داریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های محلی از وظایفی است که بر دوش ماست، افزود: شهدا با یاد و اطاعت از امام راحل توانستند اسلام ناب محمدی را زنده نگه دارند و ما هم باید از مقام معظم رهبری به موقع و درست اطاعت کنیم تا این کشور را حفظ نماییم.

عبدالله‌پور با اشاره به برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان، گفت: به همین مناسبت چهار اجلاسیه بزرگ شهدا از 10 اردیبهشت 95 در رشت برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به شهادت سردار همدانی تصریح کرد: این سردار بزرگ در بصیرت و ولایت‌پذیری بی‌نظیر و یک نخبه نظامی بود که خدا مزد اخلاص سردار را در این دنیا به او داد.

ارسال نظرات