دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب عاشوراست

معاون بازرسی حوزه مرکزی ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوران سراسر افتخار دفاع مقدس الهام گرفته از مکتب عاشوراست.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۸۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج سردار محمد میرجانی در یادواره 24 شهید منطقه کوهپایه بخش مرکزی ساوه که با عنوان مجاهدان آسمانی در مسجد جامع روستای سلیجرد برگزار شد، گفت: شهدای دفاع مقدس از مکتب امام حسین(ع) الگو گرفته و با تکیه بر قدرت ایمان و رهبری امام راحل، عزت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

وی افزود: شهدا با نثار جان خود و ولایت‌پذیری عزت و سرافرازی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و وظیفه ما بازماندگان از قافله شهدا پاسداری از راه و شیوه آن مجاهدان راستین الهی است.

فرمانده اسبق لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) درایت و بصیرت فرماندهان، صبر و فداکاری ملت ایران و ایمان شهدا را از عناصر اصلی پیروزی رزمندگان دوران مقدس عنوان کرد و افزود: معادلات دوران دفاع مقدس همواره با رشادت و ایثار رزمندگان موجب حیرت و شکست دشمنان شده بود.

سردارمیرجانی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس مقابله ملت مظلوم ما در مقابل استکبار بود، افزود: این جنگ تفاوت‌های اساسی با سایر جنگ‌های دنیا داشت و شرق و غرب در این تجاوز رژیم بعث عراق را حمایت کردند.

وی با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود بهترین نوع مرگ را در دنیا برای خود رقم زدند، افزود: امروز تقرب به شهدا و ادامه دادن راه شهدای کربلا در جامعه یک ضرورت است.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه دفاع همچنان باقی است، تصریح کرد: نباید پنداشت که جنگ تمام شده است بلکه شیوه آن تغییر پیدا کرده است و به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است.

به گفته وی شیوه جنگ تفاوت پیدا کرده است و از جنگ نظامی به جنگ فرهنگی و اقتصادی تغییر پیدا کرده که به مراتب از جنگ نظامی تهدیدکننده‌تر است چرا که دشمن هم‌اکنون در جنگ فرهنگی و یا به تعبیری جنگ نرم، اعتقادات ملت ایران به ویژه جوانان ما را نشانه گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این شیوه جنگ نیز مانند دوران دفاع مقدس باید هوشیار بود و تحت فرامین مقام عظمای ولایت توطئه‌های دشمن را در این نوع جنگ نیز نقش برآب کرد.

در این آئین تعدادی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس به خاطره‌گویی پرداختند. مرثیه‌سرایی در رثای سالار شهیدان و پخش کلیپ با موضوع دفاع مقدس و شهادت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود .

شش روستای سلیجرد، چرمک، باغشاهی، دینارآباد، قلعک و یولاق از روستاهای کوهپایه بخش مرکزی ساوه هستند.

ارسال نظرات