خبرهای داغ:
آیت الله اسلامی گفت: در دانشگاه عاشورا بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۴۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان،آیت الله اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: عاشورا مظلومانه‌ترین و جانگدازترین تراژدی تاریخ است.دراین واقعه جانسوز، فضیلت‌ها را سر بریدند، عدالت و امامت را بر نیزه کردند و همه ارزش‌های والای الهی و انسانی را به مسلخ بردند. با شلاق شقاوت، تن مظلوم عدالت را خستند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری  عنوان کرد:در دانشگاه عاشورا بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد:با نیزه نیرنگ و دنائت، پیکر مجروح حقیقت را دریدند و با شمشیر ستم، تجسم تقوا و راستی را در قربانگاه خونین کربلا، مظلومانه به خاک و خون کشیدند.عزاداری و گریستن بر مظلومیت‌های قهرمانان دشت نینوا در حقیقت گرامیداشت ارزش‌های والای این حرکت بزرگ و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) است.این مرثیه، مرثیه همه فضیلت‌های تاریخ، مرثیه همه مظلومیت‌های ناسروده، مظلومیت همه مظلومان گمنام و مظلومیت همه حقایق است.

آیت الله علی اسلامی افزود: اگر به انگیزه و اهداف امام حسین (ع) نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که دوران معاویه و یزید چه اتفاقی افتاد که موجب شد تا امام حسین (ع) قیام کند، فساد در دوران معاویه و به خصوص یزید آشکار و ظاهر شده بود به طوری که فساد حاکم شده بود.

وی اضافه کرد: حدود الهی تعطیل شده بود و شراب خواری رواج یافته بود، حاکمان بیت المال را از آنِ خویش می دانستند و هزار فامیلی راه افتاده بود، بیت المال دست عده خاصی بود و به اصطلاح اختلاس های میلیاردی در جامعه بود به طوری که امام وادار به قیام شد.

امام جمعه تاکستان گفت:امام حسین (ع) کاری کرد که در دنیا هنوز صدای اسلام و اذان شنیده می شود و پس از شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش تا امروز چه بسیار مجالس عزاداری برگزار شده است و این مجالس محل بیان احکام و مسائل مربوط به اسلام است یعنی اگر امام حسین (ع) نبود امروز لبیک یا حسین (ع) نبود.

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها