دبیر شواریعالی صنایع دریایی با بیان این‌که منتظر تصویب صورتجلسه تعیین تکلیف کشتی‌های نیمه‌تمام یارد کشتی‌سازی "ایزوایکو" توسط هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش هستیم، گفت: منابع مالی مورد نیار برای تکمیل پروژه توسط ایزایکو یا بانک تامین می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۶۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد رفعت اظهار کرد: پیش‌نویس توافقنامه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت ملی نفتکش ایران تهیه شده و در اختیار شرکت بهره‌بردار (شرکت ملی نفتکش) قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که صورتجلسه‌ای در این زمینه تنظیم شده است، تصریح کرد: این صورتجلسه حدود یکماه پیش به شرکت ملی نفتکش برای تصویب ارسال شده که منتظر تصویب آن از سوی هیئت مدیره این شرکت هستیم.

وی با یادآوری این‌که با بیان این‌که بر اساس این تفاهمنامه یکی از کشتی‌های سفارش داده شده نفتکش در ایزایکو تعیین تکلیف می‌شود، افزود: ساخت این کشتی که حدود 12 سال پیش آغاز شد بنا به دلایلی مشکلاتی متوقف شده بود.

رئیس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است شرکت نفتکش منابع مالی را برای اتمام ساخت این کشتی در اختیار ایزوایکو قرار دهد، گفت: خیر، منابع مالی مورد نیاز را یا ایزایکو تامین می‌کند یا بانک.

اوایل ماه گذشته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این‌که ارتباط خوبی با شورایعالی صنایع دریایی داریم به تسنیم گفته بود: چند مورد مانده در رابطه با کشتی‌هایی داریم که تاکنون -توسط کشتی‌سازان داخلی- ساخته نشده است. این موضوع را با شورایعالی صنایع دریایی پیش‌می‌بریم تا موارد را حل و فصل کنیم.

صفایی در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی برای پروژه‌های نیمه‌تمام یاردهای کشتی‌سازی داخلی انجام شده است، افزود: در این زمینه یک برنامه با صدرا و یک برنامه هم با ایزوایکو (مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) داریم که نیمه‌تمام است.

وی با بیان این‌که به دنبال تکمیل این پروژه‌های هستیم در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است شرکت ملی نفتکش منابع مالی را در اختیار کشتی‌سازان قرار دهد، گفت: پرداخت‌ها را قبلا انجام داده‌ایم و باید در قالب موافقنامه آنها به روند ساخت سرعت داده و کشتی‌ها را تحویل دهند.

صفایی با بیان این‌که هنوز توافقنامه فی مابین امضا نشده است، افزود: پیش‌نویس این تفاهمنامه در حال تهیه است و گروه‌های کارشناسی نیز در این رابطه تشکیل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، توافقنامه با کشتی‌سازان داخلی برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام باید امسال  امضا شود.

ارسال نظرات