رئیس سازمان حمایت با شکایت از نرخ بالای تبلیغات در صدا و سیما گفت: در صورت کاهش این نرخ ها ، ما آمادگی کامل برای آگاهی مشتریان داریم.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۷۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت: خریداران کالا انتظار دارند کالا را مرغوب تحویل گرفته و در صورت داشتن نقص آن را پس بدهند در همین جهت شعار محوری "کالای فروخته شده پس گرفته می شود" را انتخاب کردیم.  

محمود نوابی افزود: باید خدمات قبل ، حین و پس از فروش داشته باشیم چون فرد با خرید یک کالا سرمایه گذاری می کند، پس شرکت مکلف است که خدمات لازم را ارائه بدهد.

وی ادامه داد: از واحدهای نمونه ای که انواع تندیس های زرین را در حوزه صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده دریافت می کنند ، انتظار داریم تا شعار "کالای فروخته شده پس گرفته می شود" را روی کالاهای خود درج کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره رسیدگی به شکایت مشتریان گفت: مشتریان می توانند از طریق مراجعه حضوری ، کتبی یا تماس با سامانه 124 طرح شکایت کنند تا رسیدگی های لازم انجام شود.

وی افزود: در این شرایط ، مصرف کننده ها باید از حقوق خودشان باخبر باشند تا در صورت بروز مشکل بتوانند طرح شکایت کنند.

نوابی با بیان اینکه قانونی به اسم ، قانون رعایت حقوق مصرف کننده داریم گفت: طبق این قانون در صورتی که خریدار کالا و خدمات در باره آن کالا وخدمات نا رضایتی داشته باشد آن شرکت باید مشتری را راضی کند.

وی درباره خودروی آسیب دیده ای که باید در نمایندگی به خاطر نبود قطعه بماند گفت: نمایندگی باید خسارتی تحت عنوان خواب خودرو به مشتری پرداخت.

وی افزود: نباید به مشتری گفته شود مشکل شماست چون مشکل نبود قطعه ، مشکل خودروسازان است و در صورتی که خودرو در تعمیرگاه بماند باید هزینه جابجایی شخص و یا یک خودروی جایگزین به مشتری داده شود.

معاون وزیر صنعت افزود: این قانون هنوز ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ ، ابزار خوبی برای دستگاه های نظارتی خصوصاً سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده است.

نوابی با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید حمایت از مصرف کننده به ارتقاء سطح خدمات پس از فروش توجه ویژه شده است گفت: در صورت کوتاهی نمایندگی ها ، باید اقدامات جبرانی ازجانب آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که قطعه تعویضی خودرو کلان باشد گفت: اگر قطعه موتور یا گیربکس باشد، مصرف کننده می تواند تقاضای تعویض خودروی خود را داشته باشد.

نوابی افزود: طبق نظر وزیر صنعت اگر مشتری برای تعمیر خودرو به شما مراجعه کرد ، حتماً به جای معطل کردن مشتری خودروی او را پس گرفته و به او اعتماد و اطمینان را در مصرف کالاهای داخلی ایجاد کنید.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده گفت: در شرایطی که به اشتغال و رونق در تولید نیاز داریم باید تلاش کنیم تا کیفیت محصولات داخلی را بالا ببریم و خدمات قبل ، حین و پس از فروش را بالا ببریم.

وی افزود: دریافت خدمات پس از فروش حق طبیعی مشتریان است و فروشنده ها باید رضایت مصرف کننده ها را جلب کنند.

نوابی درباره اطلاع رسانی برای آگاهی مشتریان از حقوق خود گفت: باید با تبلیغات در صدا و سیما و فضای شهری ، مشتریان را نسبت به حقوق خودشان آگاه کنیم.

وی با شکایت از نرخ بالای تبلیغات در صدا و سیما گفت: در صورت کاهش این نرخ ها ، ما آمادگی کامل برای آگاهی مشتریان داریم.

معاون وزیر صنعت افزود: تشکل هایی که در داخل در زمینه حمایت حقوق مصرف کننده فعالیت می کنند افراد علاقمندی هستند که متأسفانه به دلیل ضعف مالی نمی توانند اقدامات زیادی در این زمینه انجام دهند.

وی ادامه داد: باید از طریق دوره های آموزشی و با چاپ بروشورها و همکاری رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

نوابی درباره خدمات گارانتی و وارانتی خودروهای خارجی گفت: طبق آمار در سال 93 ؛ 65 درصد خودروهای وارداتی از طریق اشخاص حقوقی و فقط 35 درصد از طریق نمایندگی ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: افرادی که بصورت آزاد خودرو وارد می کنند باید قراردادی با نمایندگی ها امضا کنند و هزینه ای را به عنوان گارانتی به نمایندگی پرداخت کنند تا هیچ خودرویی بی سر و سامان وارد کشور نشود.

نوابی افزود: باید خدمات پس از فروش این خودروها تضمین شده باشد و اگر کسی قصد سوء استفاده داشت ، قابل رسیدگی باشد.

وی با اشاره به اینکه 3 درصد قیمت خودروهای داخلی به خدمات پس از فروش تعلق دارد، گفت: اگر مصرف کننده به مرکزی مراجعه کرد و موفق به دریافت خدمات نشد می تواند شکایت کند چون هزینه گارانتی پرداخت شده است.
ارسال نظرات