خبرهای داغ:
برای نخستین بار در سطح استان فارس، یک زن به عنوان بخشدار مرکزی یکی از شهرستانها منصوب شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۸۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
برای نخستین بار در استان فارس، یک زن به عنوان بخشدار منصوب شد. روز گذشته نساء خیلتاش جایگزین عبدالله شفیعی در بخشداری مرکزی شهرستان خنج شد.
 جلسه شورای اداری شهرستان خنج با حضور سید یحیی هاشمی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج، ائمه جمعه و رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان در محل فرمانداری شهرستان خنج برگزار گردید.

مختار عباسی در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت بمناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مهمترین اتفاق نیمسال دوم سال 94 را انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: دستگاه های شهرستان و نهادهای انقلابی نهایت آمادگی را برای مشارکت در امر انتخابات و برگزاری انتخابات سالم و مطابق قانون داشته باشند.

فرماندار خنج ادامه داد: انتخابات نزدیک است و کاندیداهای احتمالی برای تبلیغ در شهرها و روستاها حضور می یابند؛ همراهی مدیران ادارات و نهادها و استفاده از عناوین کاری آنها برای تبلیغات خلاف قانون است.

عالی ترین مقام دولت در شهرستان افزود: برای اینکه مردم به ما اعتماد کامل داشته باشند، ما باید بی طرفی خود را در انتخابات به اثبات برسانیم و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که مدیری از جایگاه خود به نفع یا ضرر کاندیدای خاصی استفاده کند؛ چرا که خلافی آشکار است و اگر دیده شود با آن تخلف قانونی برخورد خواهد شد. پس باید رصد کنیم که حتی همکاران ما از امکانات اداری به نفع یا علیه کاندیدای خاصی استفاده نکنند.

در ادامه جلسه سید یحیی هاشمی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس در سخنانی اظهار داشت: سیاست جدید دولت در استان فارس که مد نظر استاندار محترم می باشد این است که با انتصاب بانوان شایسته و توانمند به عنوان مدیران سیاسی در سطح بخشداری ها و فرمانداری های استان به عنوان بخشدار و معاون فرماندار، از ظرفیت و پتانسیل بانوان نیز استفاده نماید.

هاشمی در ادامه شهرستان خنج را در وحدت میان شیعه و سنی مثال زدنی عنوان کرد و ازدواج های میان شیعه و سنی، برگزیدن نامهای ائمه برای فرزندان اهل سنت و شرکت کردن برادران و خواهران اهل سنت در مراسمات مذهبی اهل تشیع را نمونه هایی برای اثبات این وحدت دانست و افزود: باید مراقب سیاست ها و تفرقه افکنی های دشمن بود، چرا که دشمن به دنبال این است که از هر راه ممکن، وحدت، امنیت و آرامش کشور را به هم بزند.

در ادامه این جلسه، نساء خیلتاش بخشدار مرکزی جدید شهرستان در سخنانی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، امام شهدا و آرزوی توفیق روزافزون برای مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و با تشکر از استاندار فارس، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و همچنین فرماندار شهرستان خنج در خصوص اعتماد به وی برای بر عهده گرفتن این مسئولیت جدید، اظهار کرد: توفیق خدمت رسانی به مردم یکی از الطاف الهی است که نصیب مسئولان می شود و ما وظیفه داریم برای شکرگزاری این توفیق و جلب رضایت پروردگار، تمام توان خود را برای خدمت صادقانه به مردم به کار گیریم.

خیلتاش ادامه داد: اکنون که خداوند این توفیق را به بنده داد تا به عنوان اولین بخشدار زن در دولت تدبیر و امید در استان فارس مشغول خدمت شوم، خدا را شاکرم و ان شاءالله هدف اصلی ما اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی از روستاهای بخش مرکزی خنج با استفاده از امکانات و نیروهایی که در اختیار داریم خواهد بود. البته با توجه به موفقیتهایی که در بحث مذاکرات هسته ای و تلاشی که دولت محترم در این زمینه انجام دادند، امیدوار هستیم که در حوزه اقتصادی، عمرانی و بویژه معیشت مردم، یک تحول اساسی رخ دهد.

وی افزود: الحمدلله علیرغم وضعیت نه چندان مطلوب اعتبارات عمرانی، شاهد اقدامات ارزنده ای از دولت بالاخص در بحث عمرانی بوده ایم. البته هر خدمتی که توسط دولت انجام می گیرد در واقع از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی و عنوان خدمات نظام به مردم شریف ایران اسلامی و خطه خنج می باشد.

بخشدار مرکزی خنج اضافه کرد: بخش مرکزی خنج مردم نجیب و صبوری دارد که در هر عرصه ای شاهد حمایت گسترده آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده ایم که نمود عینی آن برگزاری انتخابات با حضور چشمگیر و مثال زدنی مردم می باشد. در این بخش، پتانسیل های بسیار خوبی در اختیار داریم که در حوزه توسعه و پیشرفت بخش می توانیم از این پتانسیل ها استفاده کنیم.

خیلتاش، جاده خنج - قیر و کارزین را دارای وضعیتی خوب قلمداد کرد و افزود: این جاده از یک طرف به مرکز استان و از طرفی نیز به بنادر جنوبی از مسیر لارستان راه دارد و با توجه به اینکه راه، محور توسعه و پیشرفت محسوب می شود، می تواند به عنوان پتانسیل خوبی جهت توسعه باشد.

وی اشاره ای نیز به حوزه کشاورزی داشت و عنوان کرد: در حوزه کشاورزی به ویژه در دهستان سیف آباد محصولات خوبی تولید می شود که معیشت مردم تحت الشعاع آن است اما لازمه استمرار این وضعیت، تعیین و ترویج الگوی کشت مناسب با هدف حفظ درآمد مستمر مردم و استفاده بهینه از آبهای زیرزمینی به عنوان یک سرمایه تجدید ناپذیر می باشد.


بخشدار مرکزی خنج همچنین با اشاره به بحث سرمایه های ارزی و ریالی مناسبی که در برخی روستاها وجود دارد و لازمه جذب آن در اقتصاد بخش و شهرستان، ایجاد جاذبه و جلب اعتماد افراد می باشد که می تواند با حمایت مجموعه مدیریتی شهرستان یک پتانسیل خوبی جهت توسعه باشد، افزود: در واقع شناخت مسائل و مشکلات و همچنین ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در سطح روستاها و آشنایی با موارد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی موجود در این بخش که طی خدمت اینجانب به عنوان کارشناس مربوطه در فرمانداری بخصوص آشنایی با مسائل و آسیبهای اجتماعی که در حوزه بانوان در سطح شهرستان وجود دارد، بار مسئولیت من و شما همکاران گرامی و مدیران ادارات ذیربط را مضاعف می کند که در جهت حل این مشکلات کوشا باشیم و همچنین زمینه حضور بانوان در عرصه های اجتماعی و تعیین سرنوشت خود و ایجاد و تعمیق شور و نشاط اجتماعی که از برنامه های کلیدی دولت تدبیر و امید و وزیر محترم کشور می باشد را در جامعه فراهم آوریم.

در پایان این جلسه، از تلاشهای عبدالله شفیعی بخشدار مرکزی سابق خنج تقدیر بعمل آمد و وی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود، از اعضای شورای اداری و مردم فهیم شهرستان خنج طلب حلیت نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها