خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه گفت: حقیقت اسلام چیزی است که حسین بن علی آن را در کربلا نشان داد، پس باید جور دیگری در مورد اسلام صحبت کرد.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۹۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزو ین شب گذشته در مسجد محمد خان بیک قزوین، گفت: دو نوع اسلام در عالم مطرح است، اسلام حسینی و اسلام اموی، محرم میزان مشخص کردن بین اسلام اموی و اسلام حسینی است.

وی با اشاره به تبیین دین اسلام افزود: وقتی می‌گوییم اسلام، عده‌ای فکر می‌کنند که اگر کسی دروغ نگوید دزدی نکند و به دیگران بد و بیراه نگوید این فرد به عنوان مسلمان و آیین او اسلام است و اگر چنین فردی به کشور اروپایی سفر کند و ببیند در آن کشور مردم دروغ نمی‌گویند و دزدی نمی‌کنند همه مردم آنجا را مسلمان می‌خواند.

 حقیقت اسلام چیزی است که حسین بن علی آن را در کربلا نشان داد

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان این نکته که اسلام حقیقتی فراتر از این امور ابتدایی است افزود: اسلام واقعیتی عظیم است که دروغ نگفتن و دزدی نکردن و سایر آداب مسلمانی بخشی از فروعات آن است و این امور، همه اسلام نیست حقیقت اسلام چیزی است که حسین بن علی آن را در کربلا نشان داد، پس باید جور دیگری در مورد اسلام صحبت کرد.

 استاد دانشگاه با اشاره به تفاوت اسلام حسینی با اسلام اموی ابراز کرد: در اسلام حسینی حقیقت اسلام واقعی و دقیق مطرح است آن اسلامی که اگر کسی به آن عمل کند پوچ نمی‌شود اسلام حسینی متعالی کردن انسان‌ها هدف و مقصد اوست انسان را رشد می‌دهد و بذر امید به آینده را در درون او شکوفا می سازد و هبوط و نزول را از صحیفه زندگی او پاک می کند.

 وی در ادامه اضافه کرد: در اسلام اموی انسان به پوچی می‌رسد و تا پایان عمر در حالت رکود و جمود فکری باقی می‌ماند و رفته رفته از قله انسانیت به پرتگاه حیوانیت سقوط می‌کند و کرامت خود را از دست می‌دهد.

 گستردگی اسلام حسین(ع) به اندازه تمام تاریخ بشر است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه هر انسانی هر قدر از مکتب حسین(ع) بیشتر و بهتر بداند برایش همچنان تازگی خواهد داشت، تصریح کرد: گستردگی اسلام حسین(ع) به اندازه تمام تاریخ بشر است و در هیچ زمانی کهنه نمی‌شود، چون تمام ابعاد وجودی انسان را در نظر می‌گیرد.

 این کارشناس حوزوی اظهار کرد: یکی از بزرگترین برنامه هایی که حسین بن علی انجام داد این بود که واقعیت‌های دین را زنده کرد باید با یک نگاه دقیق اسلام حسین(ع) را دید چرا که اسلامش سطحی نیست.

 وی در پایان گفت: اگر بخواهیم بفهمیم که امام حسین(ع) چه کرده باید اسلام معاویه را به خوبی بشناسیم چون اسلام او آن قدر قوی و مقتدر است که حسین بن علی موعظه را جایز ندانست و برای جایگزینی اسلام ناب محمدی همه اهل بیت خویش را قربانی راه معبود کرد.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها