خبرهای داغ:
تجمع بزرگ رهروان زينبي ويژه بانوان در جوار حرم مطهر امامزاده يحيي بن موسي الكاظم(ع) سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۱۳۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، تجمع بزرگ رهروان زينبي ويژه بانوان در جوار حرم مطهر امامزاده يحيي بن موسي الكاظم(ع) سمنان برگزار شد.


حجت الاسلام احمد اكرمي يكي از اساتيد حوزه و دانشگاه قم در اين همايش به تبيين موضوع صبر و اهميت آن پرداخت و اظهار داشت: بانوان بايد از حضرت زينب كبري(س) كه الگوي و نمونه صبر، مقاومت،‌استقامت در راه دين،‌ارزشها و اعتقادات هستند،‌تأسي كنند.
وي با اشاره به اينكه صبر داراي اقسامي از جمله صبر بر مصيبت،‌صبر بر طاعت و صبر بر گناه است، گفت:‌انسان اگر در زندگي خود صبر را پيشه خود كند موفق و سعادتمند خواهد بود و در غيراين صورت چيزي جز شقاوت و سختي نصيبش نخواهد شد.


اين استاد حوزه و دانشگاه قم با بيان اينكه در قرآن 200 مرتبه به صبر اشاره شده است، افزود: اين تأكيد قرآني نشان از اهميت و جايگاه اين خصيصه اخلاقي است كه اگر همراه انسان باشد، هدايت حتمي و در صورت نبودش انحراف از صراط مستقيم الهي در انتظار انسان است.

این مراسم امسال به صورت سراسری در روز دوازدهم ماه محرم الحرام همزمان با ورود کاروان امام حسین (ع) به شهر کوفه با همکاری حوزه، بسیج و تشکل های خواهران برگزار می شود.
این همایش برای تجدید بیعت با حضرت زینب (س) و تأسی به ایشان با موضوع بصیرت افزایی و تحلیل خطبه های حضرت زینب (س) در  12 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها