خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد؛
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بنابر بررسی کمیسیون شهرسازی و تصویب در جلسه شورا، اولویت های شهر قزوین همچون پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) برای لحاظ در قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم الاوصیاء لحاظ شد.
کد خبر: ۸۵۸۵۱۹۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ حسین غیاثوند در رابطه با بررسی ها و اولویت بندی کمیسیون متبوع خود برای انتخاب پروژه ها و طرح هایی در قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم الأوصیاء گفت: در بررسی هایی که انجام دادیم، پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) جزو اولین اولویتهای شهر به شمار می آمد، پروژه ای که بیش از 100 میلیارد ریال هزینه ساخت و اتمام در پی دارد که به عنوان اولین پروژه در قرارداد لحاظ شد.

وی خاطر نشان کرد: به تکمیل پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) که طرحی فرهنگی، مذهبی و گردشگری است و مهمتر از آن در بافت جنوبی شهر واقع شده باید اهمیت ویژه داد، کما اینکه در کنار تقاطع های غیر همسطح امام رضا (ع) و خلیج فارس به همراه بوستان های ملا خلیلا و بانوان در این منطقه، می توان به ایجاد تحول در بافت فرسوده بیش از گذشته امیدوار بود.

این عضو شورا در رابطه با اقداماتی که برای آغاز و اتمام ساخت پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: ریاست شورای اسلامی شهر از طریق هماهنگی با معاونت فنی و عمرانی استانداری، همکاری سایر دستگاهها همانند اداره کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی را در قالب تفاهم نامه خواستار خواهند شد.

ریاست کمیسیون شهرسازی خاطر نشان کرد: چهار چوب های اصلی این موضوع تعیین و تصویب شده و تحقق آن در قالب مصوبه ای از سوی شورای اسلامی شهر به شهرداری برای اجرا، ابلاغ شده است.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی قرارگاه خاتم الاوصیاء تصریح کرد: همانند پروژه تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع) که به قرارگاه خاتم الانبیاء سپرده شد و کار با سرعت در حال پیشرفت است، می توان پروژه های از این دست را نیز به قرارگاه خاتم الاوصیاء به عنوان شریک مناسب و اجرایی سپرد.

غیاثوند احیای محله های تاریخی همانند عبید زاکان و شیخ آباد را نیز از دیگر اولویت های مورد بررسی قرار گرفته در کمیسیون شهرسازی و از تأکیدات آن برشمرد و گفت: ایجاد مسیر گردشگری با محوریت بافت تاریخی نیز می تواند مورد توجه برای لحاظ در تفاهم نامه هایی همانند تفاهم با قرارگاه خاتم الاوصیاء مورد توجه قرار بگیرد.

وی ساماندهی ورودی ها را نیز از دیگر اولویتهای مهم شهر دانست و بیان کرد: کمیسیون شهرسازی بنابر بررسی هایی که انجام داده ساماندهی ورودی ها را از مهمترین اولویت های شهر می داند و ضمن اینکه بر اساس تأکیدات شورای شهر چند پروژه در این حوزه ضمن توجه به مبلمان شهری و نور پردازی در دستور کار قرار گرفته است.

غیاثوند در خاتمه در رابطه با ضوابط انگیزشی که برای ساخت و ساز و احیای بافت فرسوده در نظر گرفته شده و به تصویب رسیده است، گفت: به افرادیکه پیش از این بنایی احداث کردند و حداقل 20 سال از عمر آن می گذرد مجوز داده می شود تا بنابر آن ساخت و ساز داشته باشند، ولی موظف به رعایت همجواری ها و دیگر ضوابط تعیین شده هستند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها