خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات:

امام سجاد(ع) مشروعیت خلافت یزید و امویان را خدشه‌دار کرد

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج قاینات گفت: امام سجاد(علیه‌السلام) تمام تلاش خود را به کار گرفت تا واقعه کربلا فراموشو تحریف نشود. از این‌رو با سخنرانی در مجلس یزید،گریه وبرپایی مجالس برای شهدای کربلا، مشروعیت خلافت یزید و امویان را خدشه‌دار کرد.
کد خبر: ۸۵۸۵۲۶۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام رجبی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج قاینات در جمع عزاداران حسینی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان و شهادت امام سجاد(ع) شیوه امامت امام چهارم برای حفظ تشیع اشاره کرد و گفت: یکی از باورهای شیعه این است که امامان(علیهم‌السلام) هم‌چون پیامبران الهی(علیهم‌السلام) معصوم هستند.

وی عنوان کرد: ما بر این باوریم که ائمه اطهار(ع) هرگز خطا و اشتباه نمی‌کنند؛از این‌رو هر کدام در زمان خود بهترین روشرا برای حاکمیت دین الهی انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بدون شک هر کدام از آن بزرگواران بهترین گزینه را در زمان خود انتخاب کردند افزود: امام علی(علیه‌السلام) در دوران خلافت خلفا، سکوت را ترجیح داد؛ امام حسن(علیه‌السلام) در دوران خود، صلح را برگزید و حسین بن علی(علیه‌السلام) قیام کرد.

رجبی ادامه داد: امام سجاد(علیه‌السلام) نه مثل پدرش قیام کرد و نه مانند عمویش امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) صلح کرد و نه هم‌چون جد بزرگوارش علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه‌السلام) سکوت کرد، حال سوال این است که امام سجاد(علیه‌السلام) چه روشی را برای تبیین معارف الهی برگزید؟

وی یادآور شد: امام سجاد(علیه‌السلام) از شیوه‌های مختلفی برای تبیین معارف و حاکمیت دین خدا استفاده کرد؛ او بیش از هر چیز، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا جریان کربلا فراموشو تحریف نشود. از این‌رو با سخنرانی در مجلس یزید،گریه وبرپایی مجالس برای شهدای کربلا، مشروعیت خلافت یزید و امویان را خدشه‌دار کرد.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج قاینات گفت: در منابعی هم‌چون «خصال» شیخ صدوق، امام زین العابدین(ع) یکی از پنج نفری دانسته شده که مدام گریه می‌کردند این گریه تنها از باب مصیبت نبوده است.

وی اظهار کرد: درست است که مصیبت، بسیار سنگین بود و در زیارت‌عاشورا نیز به عظمت و بزرگی آن اشاره شده است اما امام(علیه‌السلام) با گریه مدام و در همه حالات، می‌خواست این واقعه را زنده نگه دارد و نگذارد جریان کربلا دست‌خوش تحریف و فراموشی شود.

رجبی افزود: مهم‌ترین شیوه امام سجاد(علیه‌السلام) برای انتقال مفاهیم دین، استفاده از دعا بوده است، او با دعاهای مختلف معارف دین را به پیروان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) منتقل می‌کرد، مجموعه دعاهای او در صحیفه سجادیه گردآوری شده است و به جهت اهمیت آن به «اُخت قرآن» یا «انجیل اهل‌بیت» معروف شده است.

وی عنوان کرد: حضرت در دعاهایش حتی به مساله خلافت و جانشینی نیز توجه دارد، و در دعایی كه در روز عید قربان و روز جمعه می‌خوانده چنین آمده است: «... خدایا این مقام (خلافت و رهبری امت اسلامی) مخصوص جانشینان و برگزیدگان تو، و این پایگاه‌ها، از آن امنای تو است كه آنان را در رتبه والایی قرار داده‏‌ای، ولی ستم‌گران (هم‌چون خلفای اموی) آن‌را به زور، غصب و تصاحب كردند...»

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج قاینات گفت: امام سجاد(علیه‌السلام) دست روی دست نگذاشت، بلکه بر اساس مقتضیات زمان خود، بهترین شیوه را در تبیین معارف دین و حتی حاکمیت الهی انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: لکن روش امامت امام چهارم شیعیان با دعا و گریه همراه بود. حضرت از طریق گریه نگذاشت واقعه کربلا به فراموشی سپرده شود و از راه دعا نقش امامت خود را در جامعه ایفا کرد.

رجبی اظهار کرد: همان‌گونه که در جای دیگر اثبات شد ائمه اطهار(علیهم‌السلام) همه در زمان خود، بهترین روش را برای بیان معارف الهی برگزیده‌اند.

وی افزود: امام سجاد در لباس اسارت، همان جهاد عظیمی را که حسین بن علی(علیهماالسلام) شروع کرد؛ ادامه داد و به مقصد رسانید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها