بسیج مداحان: مداحان باید در عزاداری های ماه محرم و صفر معارف بلند دینی و اعتقادی را با منطق و تفکر و تعقل همراه و عواطف پاک را به آن اضافه کرده و به مردم ارائه دهند.
کد خبر: ۸۵۸۵۳۶۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان، شمارش معکوس برای آغاز ماه محرم شروع شده است. مداحان اهل بیت (ع) یکی از مهمترین اقشار در این ماه محسوب می شوند چراکه از ارکان اصلی برگزاری مراسم های عزاداری حسینی هستند. سازمان بسیج مداحان از متولیان جامعه مداحان در کشور محسوب می شود. در همین راستا با محمد فراهانی رئیس سازمان گفت وگویی داشته ایم که در زیر آمده است:

مداحان در ماه محرم باید به چه چیزهایی توجه داشته باشند؟

مداحان اهل بیت(ع) اگر در ایام محرم به 2 موضوع در نوحه ها و اشعار خود توجه داشته باشند در مراسمات محرم و صفر مداحی آنها اثرگذاری لازم را خواهد داشت. این موضوعات شامل حفظ وحدت قشر مذهبی و ولایی جامعه و تذکر دادن نسبت به نفوذ استکبار بین آحاد ملت و تشویق آنها به دادن شعار ایستادگی در برابر ظلم و ذلت ناپذیری در مداحی هاست.

مداحان امسال در مقابله با جریان انحرافی و شیعه انگلیسی چگونه عمل کنند؟

مداحان بایستی بدانند که صهیونیسم بین الملل در حال تحریف نهضت حسینی است، و برای رسیدن به این مقصد شوم می خواهد بُعد جهادی نهضت امام حسین(ع) را از محافل ما بگیرد. دشمن برای رسیدن به این هدف طیف شیرازی را تقویت نموده و با تفکرات این گروه درصدد بی اثر کردن محافل اهل بیت(ع) در ماه محرم و صفر است. آنها به دنبال این هستند که گریه کردن بدون اثر را در هیئات اشاعه دهند، به همین جهت مداحان اهل بیت(ع) با پرداختن به جنبه های جهادی نهضت امام حسین(ع) در هیئات این مکر دشمن را خنثی کنند.

سازمان بسیج مداحان برای افزایش بصیرت ذاکران چه اقداماتی انجام داده است؟

امسال کتاب های تولیدی سازمان به سمت اشعار بصیرتی سوق داده شده است به گونه ای که مداحان اهل بیت(ع) با این کتاب محتوای لازم برای مداحی های پیام دار در اختیار دارند. از طرفی محتوای این اشعار مورد رضایت مقام معظم رهبری و مورد پسند اسلام جان دادن و خون دادن است، اسلامی که در طول تاریخ جناح شیطان همیشه از آن هراس داشته است.

-مداحان چگونه همدلی و هم زبابی مدنظر رهبری را در مراسمات عزاداری محرم و صفر ایجاد کنند؟

مداحان اگر مکتب ناب امام حسین(ع) را درست به مردم معرفی کنند همدلی و همزبانی مورد نظر مقام معظم رهبری نیز حاصل خواهد شد.

-مداحان بین قشر مذهبی در مقابل استکبار وحدت ایجاد کنند؟

این کار نیازمند استفاده از استدلال و منطق در بروز احساسات و عواطف است، یعنی معارف بلند دینی و اعتقادی را با منطق و تفکر و تعقل همراه و عواطف پاک را به آن اضافه کرده و به مردم ارائه دهیم. چراکه مکتب امام حسین(ع) اوج وحدت کلمه و توحید خدای متعال در مسیر تکامل و سعادت بشر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات