رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز:

مبانی برنامه ششم توسعه با اقتصادمقاومتی تعارض دارد

حسن عباسی با اشاره به اینکه مبانی برنامه ششم توسعه از روی تئوریهای غربی نوشته شده است، گفت: این تئوریها در غرب نشان می دهد که موفق نبوده در حالی که ما برنامه خودمان را از روی آنها نوشتیم.
کد خبر: ۸۵۸۵۴۱۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

مبانی برنامه ششم توسعه با اقتصادمقاومتی تعارض داردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حسن عباسی با اشاره به اینکه مبانی برنامه ششم توسعه از روی تئوریهای غربی نوشته شده است، گفت: این تئوریها در غرب نشان می دهد که موفق نبوده در حالی که ما برنامه خودمان را از روی آنها نوشتیم.

وی نهادینه شدن اقتصادمقاومتی را مهم ترین موضوع برای خارج شدن از بحران اقتصادی عنوان و بیان کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی باید از درون ساخته شود که منوط بر اقامه قسط در جامعه است.

عباسی با بیان اینکه در فضای امن امنیتی زندگی می کنیم ولی از نظر اقتصادی چنین فضایی در جامعه وجود ندارد، افزود: زمانی می توانیم چنین فضایی را برای مردم در شان آن ها مهیا کنیم که این گفتمان در جامعه عملی شود.

وی فضای اقتصادی جامعه را فضایی غیر شئون اسلامی از نظر تبادلات بانکی خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی همانطور که در سیاست اتفاق افتاد باید در دیگر ابعاد جامعه هم اتفاق بیفتد.

عباسی با اشاره به حضور مردم در همه صحنه های انقلاب، گفت: مردم ز آغاز انقلاب تاکنون برای دفاع از ارزش ها، جوانان خود را فدا می کنند که شهدای مدافع نمونه هایی از آن هستند ولی دولت چه امکاناتی را از نظر اقتصادی برای این مردم فراهم کرده است که در شان آن ها باشد.

وی با توجه به نقش آفرینی رزمندگان کشورمان در مقابله با داعش که در پشت آن ها ژنرال های ناتو ایستاده اند، بیان کرد:این رزمندگان از میان همین مردمی هستند که امروز مشکلات معیشتی آن ها را به جای مدیریت بد، تقصیر تحریم ها قلمداد می کنیم.


عباسی راه برون رفت از مشکلات جامعه را تکیه بر اقتصاد مقاومتی با الگوگیری از مدل های بومی به جای مدل های منسوخ غربی و تحول در علوم انسانی عنوان و تاکید کرد: تحول در علوم انسانی باید در حوزه و دانشگاه صورت بگیرد که تاکنون در این دو نهاد، در حوزه علوم انسانی کوتاهی شده است.

گفتنی است همایش بررسی سیاست داخلی انقلاب اسلامی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار