عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بسیج عنوان کرد

بی‌توجهی دولت به تشدید رکود در بازار مسکن

خروج بازار مسکن از رکود می تواند بسیاری از بخش های اقتصاد کشور را از خطر رکود نجات دهد اما دولت در این بسته بیشتر به خروج صنعت
کد خبر: ۸۵۸۵۴۳۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
عباس فلاحی باباجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بسته ضدرکودی جدید دولت، اظهار داشت: خروج بازار مسکن از رکود می تواند بسیاری از بخش های اقتصاد کشور را از خطر رکود نجات دهد اما دولت در این بسته بیشتر به خروج صنعت خودروسازی از رکود پرداخته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از کم توجهی دولت به رکود موجود در بخش مسکن کشور، گفت: امروز بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان نسبت به تشدید رکود در بازار مسکن هشدار می دهند و دولت به این موضوع بی توجه است.

وی با بیان اینکه دولت معتقد است تا شهریور سال آینده آثار تحریم ها بر اقتصاد کشور وجود خواهد داشت، تصریح کرد: این نظر دولت به این معنا است که مردم باید منتظر باشند تا آثار تحریم ها از بین برود و در این مدت فشارهای سنگین اقتصادی را تحمل کنند و این موضوع بیشتر به یک وعده و امید پوچ و توخالی شبیه است.

فلاحی در ادامه اذعان داشت: خروج مسکن از رکود نیاز به یک برنامه جامع و حساب شده دارد و با اختصاص بخشی از یک برنامه ضد رکود به مسکن مشکلی حل نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات بخش مسکن همچون مدیریت اجاره بها، بدون نیاز به بودجه رفع خواهد شد، افزود: ما امروز به اندازه نیاز دوسالمان واحد مسکونی آماده داریم و لازم است که واحدهای مسکونی خالی با اقدامات حکومتی مدیریت و ساماندهی شوند.

ارسال نظرات